Gå til innhold

Bruker du sykkelhjelm?

soleil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart jeg bruker sykkelhjelm!!!

Tøffere med hjelm enn som grønnsak i en rullestol...

Jeg bor i Oslo, sykler mye i trafikken, og føler at jeg må beskytte meg litt. Det blir omtrent som å bruke bilbelte.

Er det noen som ikke bruker bilbelte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Får stadig høre fra venner at det ser teit ut og at de aaaldri ville brukt hjelm, men det er vel i grunn deres problem. Har gått på trynet noen ganger i mitt liv, foretrekker at hjernen sitter på plass også etter neste gang jeg går på hue over styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alminnelig syklist

Det er en selvfølge å bruke sykkelhjelm. Det burde vært påbudt, i likhet med bilbelte. Folk aner ikke hvor sårbar hjernet er, og hvor lite som skal til for store skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Sykkehjel når jeg sykler og bilbelte når jeg kjører bil. Greit at det ikke er særlig stilig med sykkelhjelm, men heller det enn å ende opp som grønsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Burlefot

Når jeg sykler i Norge bruker jeg som regel hjelm, mest fordi jeg er litt pysete og engstelig når jeg må sykle i trafikken.

Her jeg bor nå bruker jeg ikke hjelm, rett og slett fordi trafikkbildet er mye bedre tilrettelagt for sykling her, med sykkelfelt i veien og bilister som tar hensyn til oss som sykler. Dessuten er det ingen andre som bruker hjelm her heller, så det er vel i tillegg en ubevisst frykt for å skille seg ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker hjelm, fordi jeg setter temmelig stor pris på det som befinner seg på innsiden av hjelmen. Dessuten er det vanskelig å argumentere for at sjuåringen skal bruke hjelm hvis jeg ikke gjør det selv.

Jeg har brukt hjelm så lenge at jeg ikke synes det ser teit ut engang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sniff

Nei, men jeg burde jo. Ungene gjør det... Men så sykler jeg ikke noe særlig mer enn en liten tur til butikken i ny og ne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sykler i Norge bruker jeg som regel hjelm, mest fordi jeg er litt pysete og engstelig når jeg må sykle i trafikken.

Her jeg bor nå bruker jeg ikke hjelm, rett og slett fordi trafikkbildet er mye bedre tilrettelagt for sykling her, med sykkelfelt i veien og bilister som tar hensyn til oss som sykler. Dessuten er det ingen andre som bruker hjelm her heller, så det er vel i tillegg en ubevisst frykt for å skille seg ut ;-)

Hvor er det du bor hen nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Burlefot

Hvor er det du bor hen nå da?

Nå bor jeg i en liten "studentby" i Tyskland. Med 30 000 studenter som sykler rundt hele tiden blir det vel sånn at bilistene tar hensyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker det ikke. Syns det ser skikkelig teit ut, det er hele grunnen.

_Men_, jeg hadde brukt hjelm dersom jeg hadde syklet ofte langs trafikkerte veier, eller under vanskelige forhold.

På sånne vanlige dilleturer på sykkelsti langs blomsterenga derimot, nei, der går grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg alltid. Er vant til å ri med hjelm så det føles nakent og utrygt også å sykle uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...