soleil Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ikke nå altså, men når du er ute og sykler? Hvorfor eller hvorfor ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har ikke syklet siden 1981. Da var knapt sykkelhjelmer oppfunnet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
modesty Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg bruker ikke sykkelhjelm. Rett og slett fordi jeg syns det ser teit ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Potte på hodet, nei takk. Åjjjada, vet at det ser enda dummere ut uten hode... :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatrize Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Klart jeg bruker sykkelhjelm!!! Tøffere med hjelm enn som grønnsak i en rullestol... Jeg bor i Oslo, sykler mye i trafikken, og føler at jeg må beskytte meg litt. Det blir omtrent som å bruke bilbelte. Er det noen som ikke bruker bilbelte?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ja, jeg gjør det. Får stadig høre fra venner at det ser teit ut og at de aaaldri ville brukt hjelm, men det er vel i grunn deres problem. Har gått på trynet noen ganger i mitt liv, foretrekker at hjernen sitter på plass også etter neste gang jeg går på hue over styret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alminnelig syklist Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er en selvfølge å bruke sykkelhjelm. Det burde vært påbudt, i likhet med bilbelte. Folk aner ikke hvor sårbar hjernet er, og hvor lite som skal til for store skader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Selvsagt. Sykkehjel når jeg sykler og bilbelte når jeg kjører bil. Greit at det ikke er særlig stilig med sykkelhjelm, men heller det enn å ende opp som grønsak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Burlefot Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Når jeg sykler i Norge bruker jeg som regel hjelm, mest fordi jeg er litt pysete og engstelig når jeg må sykle i trafikken. Her jeg bor nå bruker jeg ikke hjelm, rett og slett fordi trafikkbildet er mye bedre tilrettelagt for sykling her, med sykkelfelt i veien og bilister som tar hensyn til oss som sykler. Dessuten er det ingen andre som bruker hjelm her heller, så det er vel i tillegg en ubevisst frykt for å skille seg ut ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja, jeg bruker hjelm, fordi jeg setter temmelig stor pris på det som befinner seg på innsiden av hjelmen. Dessuten er det vanskelig å argumentere for at sjuåringen skal bruke hjelm hvis jeg ikke gjør det selv. Jeg har brukt hjelm så lenge at jeg ikke synes det ser teit ut engang :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sniff Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei, men jeg burde jo. Ungene gjør det... Men så sykler jeg ikke noe særlig mer enn en liten tur til butikken i ny og ne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolianer Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Når jeg sykler i Norge bruker jeg som regel hjelm, mest fordi jeg er litt pysete og engstelig når jeg må sykle i trafikken. Her jeg bor nå bruker jeg ikke hjelm, rett og slett fordi trafikkbildet er mye bedre tilrettelagt for sykling her, med sykkelfelt i veien og bilister som tar hensyn til oss som sykler. Dessuten er det ingen andre som bruker hjelm her heller, så det er vel i tillegg en ubevisst frykt for å skille seg ut ;-) Hvor er det du bor hen nå da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei, jeg føler meg dum da ;o) og det vil jeg jo ikke. Jo, jeg burde det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei det kommer jeg ikke til å gjøre heller. Brukte ikke det når vi var barn heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Burlefot Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvor er det du bor hen nå da? Nå bor jeg i en liten "studentby" i Tyskland. Med 30 000 studenter som sykler rundt hele tiden blir det vel sånn at bilistene tar hensyn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei, ikke til vanlig. Men tidligere, når jeg var ute å syklet for å trene, på racersykkel. Da brukte jeg hjelm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei, bruker det ikke. Syns det ser skikkelig teit ut, det er hele grunnen. _Men_, jeg hadde brukt hjelm dersom jeg hadde syklet ofte langs trafikkerte veier, eller under vanskelige forhold. På sånne vanlige dilleturer på sykkelsti langs blomsterenga derimot, nei, der går grensen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja, det gjør jeg alltid. Er vant til å ri med hjelm så det føles nakent og utrygt også å sykle uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.