Gå til innhold

Hva er et must å ha?

sjakktrekk

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg hjelp til å slette alt - absolutt alt - på pc'n... det var ikke meningen å slette D-disken, men ikke C-disken - derfor kopierte jeg over alt fra C til D uten å ta noen annen back-up. (snakk om å lære på den harde måten)

Jeg har lastet ned Norton Antivirus og Noron Internet Security. Jeg har Spybot Search & Destroy og Adaware (som jeg vurderer å slette igjen - har hørt at den selv har masse spyware?)

Hva ellers skal jeg ha? Noen tips til hva jeg burde ha, og andre ting som er nyttig og andre ting som er fint, bare...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En vettug nettleser (Opera og/eller Firefox)

WinRAR

En god og sikker mailklient

OpenOffice

Acrobat Reader

og ikke minst, alle sikkerhetsoppdateringer fra Windows Update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WinRAR

OpenOffice

Acrobat Reader

Takk for svar :-)

Jeg har opera - og update.

Hva er winrar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WinRAR

OpenOffice

Acrobat Reader

En god og sikker mailklient - bruker den i Opera og er fornøyd med den...

OpenOffice - hva er det?

Acrobat Reader skal jeg laste ned - takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god og sikker mailklient - bruker den i Opera og er fornøyd med den...

OpenOffice - hva er det?

Acrobat Reader skal jeg laste ned - takk :-)

Gratis alternativ til Microsoft Office. Inneholder tekstbehandler og regneark og andre nyttige verktøy.

WinRAR er et pakkeprogram som håndterer zip og rar. Den er raskere enn det innebygde zip-verktøyet i WinXP, og hvis du ikke har WinXP er det ikke noe som er innebygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis alternativ til Microsoft Office. Inneholder tekstbehandler og regneark og andre nyttige verktøy.

WinRAR er et pakkeprogram som håndterer zip og rar. Den er raskere enn det innebygde zip-verktøyet i WinXP, og hvis du ikke har WinXP er det ikke noe som er innebygget.

Skal sjekke det etterpå - for meg så det ut som det kostet penger, men jeg så kanskje ikke nøye nok etter...

Da jeg lastet ned Opera på nytt i dag, tok jeg den delen med java. Men da jeg skulle innstallere ville ikke java virke.

Fikk en feilmelding nr 1722. Noe med with windows installer package...

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal sjekke det etterpå - for meg så det ut som det kostet penger, men jeg så kanskje ikke nøye nok etter...

Da jeg lastet ned Opera på nytt i dag, tok jeg den delen med java. Men da jeg skulle innstallere ville ikke java virke.

Hva gjør jeg nå?

Kanskje denne kan hjelpe deg: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4b6140f9-2d36-4977-8fa1-6f8a0f5dca8f&displaylang=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg nå?

OpenOffice koster ikke penger. http://download.openoffice.org/1.1.1/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken kunne ikke brukes når jeg har xp...

Det kan ikke stemme. Jeg har lastet ned OpenOffice fra den linken og installert på XP flere ganger. Det er bare å velge språk og operativsystem (Windows) og hvor du vil laste ned fra, så skal du få riktig fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke stemme. Jeg har lastet ned OpenOffice fra den linken og installert på XP flere ganger. Det er bare å velge språk og operativsystem (Windows) og hvor du vil laste ned fra, så skal du få riktig fil.

Doh, beklager :P Jeg tenkte du refererte til OpenOffice-linken. Tullete meg :)

Vet ikke helt hva som er galt med Java-installeren. Du kan jo prøve å laste ned Java direkte fra Suns sider; http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh, beklager :P Jeg tenkte du refererte til OpenOffice-linken. Tullete meg :)

Vet ikke helt hva som er galt med Java-installeren. Du kan jo prøve å laste ned Java direkte fra Suns sider; http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp

Jeg gikk inn i kontrollpanelet og sjekket i installerte program der... og der lå java der. Jeg trykket på "endre" og fikk installert den nå - tror jeg. Det sto i hvertfall at jeg har den i den oversikten og jeg fikk ikke feilmelding.

Men når jeg ser på Help - about - og ser hva jeg har på Opera, står det at Java ikke er installert...

Help?

ps. linken til office virket, ja :-) Har lastet ned men ikke installert enda... Det virket kjempestort?

En ting til: Har opplevd i hele dag at jeg detter ut av DOL og må logge meg inn hver gang jeg skal skrive innlegg når jeg har byttet mellom sider. Den gjorde ikke det før, hva må jeg sjekke av innstillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn i kontrollpanelet og sjekket i installerte program der... og der lå java der. Jeg trykket på "endre" og fikk installert den nå - tror jeg. Det sto i hvertfall at jeg har den i den oversikten og jeg fikk ikke feilmelding.

Men når jeg ser på Help - about - og ser hva jeg har på Opera, står det at Java ikke er installert...

Help?

ps. linken til office virket, ja :-) Har lastet ned men ikke installert enda... Det virket kjempestort?

En ting til: Har opplevd i hele dag at jeg detter ut av DOL og må logge meg inn hver gang jeg skal skrive innlegg når jeg har byttet mellom sider. Den gjorde ikke det før, hva må jeg sjekke av innstillinger?

Akkurat Java er jeg ingen ekspert på, dessverre :) Men i Windows tror jeg du må ha Java-plugin også installert. Du skal ha fått spørsmål om dette under installasjonen.

Når det gjelder stadige innlogginger vet jeg ikke helt. Har ikke slike problemer her. Men du kan forsøke å gå til Tools > Preferences > History and Cache og sette "Documents" til "Always". Under Privacy, pass på at cookies er slått på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...