Gå til innhold

Hva slags jobb er ikke stressende

Gjest Er nysgerrig på dette

Anbefalte innlegg

Er nå i et opplegg hvor man skal planlegge hvordan man skal komme tilbake til jobb?

Jeg fikk råd om at jeg skulle ikke ha en jobb som var stressende eller som innebærer stress?Altså har et hektisk arbeidsmiljø

Men da satt jeg meg ned og tenkte: "Innebærer ikke de fleste jobbene en hektisk hverdag med mye stress?"

Da vil jeg bare spørre dere om dere har noen forslag til hva slags jobber som innebærer ikke mye stress og en hektisk arbeidsmiljø? Selv kommer jeg ikke på mange slike jobber...

Hva slags problemer har slike personer som ikke kan takle jobb som inneholder mye stress. Altså hva kan være årsaken til at folk ikke takler stress?

Selv er jeg en veldig stressa person, så jeg stresser også en del ellers,men jeg bare lurte på om dere andre hadde noen synspunkter på dette...

Takker så mye for svar og tilbakemeldinger som jeg får fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Finn en jobb som du kan utføre i eget tempo, bare du blir ferdig innen en viss tid/ innen rimelig tid?

Dessuten kan du ta noe med hjem og gjøre på kvelddstid? I helgen? Hvis du ikke blir ferdig ellers.

Men jeg sa ikke at det er enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en jobb som du kan utføre i eget tempo, bare du blir ferdig innen en viss tid/ innen rimelig tid?

Dessuten kan du ta noe med hjem og gjøre på kvelddstid? I helgen? Hvis du ikke blir ferdig ellers.

Men jeg sa ikke at det er enkelt..

Takk for svar!

Grunnen til at jeg spurte, var ikke fordi jeg var ute etter enkle jobber, men fordi de på trygdekontoret mener på at jeg ikke skal ha en stressende jobb med hektisk arbeidsmiljø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Grunnen til at jeg spurte, var ikke fordi jeg var ute etter enkle jobber, men fordi de på trygdekontoret mener på at jeg ikke skal ha en stressende jobb med hektisk arbeidsmiljø...

men hva mener du selv da? Hva vil du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva mener du selv da? Hva vil du?

Jeg vil gjerne jobbe innenfor helse og sosialsektoren siden jeg har utddanning innenfor det.Dessverre mener hun på at alle slags yrker innenfor denne sektoren er stressende.

Videre sa hun at jeg kunne jobbe som forsker og forske på ting og sette opp tabeller i systematisk rekkefølge,men det sa jeg til ho at jeg ikke ville jobbe som forsker.. Ikke det,sa hun? og hørtes forundret ut...

Selv mener jeg på at jeg takler stress til en viss grad, bare ikke for mye av det...

Trodde at man skulle se muligheter i stedet for begrensninger når man la inviduell oppfølgningsplan når man hadde imidlertidig ufør, ikke omvendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne jobbe innenfor helse og sosialsektoren siden jeg har utddanning innenfor det.Dessverre mener hun på at alle slags yrker innenfor denne sektoren er stressende.

Videre sa hun at jeg kunne jobbe som forsker og forske på ting og sette opp tabeller i systematisk rekkefølge,men det sa jeg til ho at jeg ikke ville jobbe som forsker.. Ikke det,sa hun? og hørtes forundret ut...

Selv mener jeg på at jeg takler stress til en viss grad, bare ikke for mye av det...

Trodde at man skulle se muligheter i stedet for begrensninger når man la inviduell oppfølgningsplan når man hadde imidlertidig ufør, ikke omvendt

Har ikke peiling. Men jeg synes alltid at man ordner seg best selv. Det er sikkert helt feil synspunkt. Men det ville iallfall ikke passet meg å la andre overkjøre meg med sine standardgreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke peiling. Men jeg synes alltid at man ordner seg best selv. Det er sikkert helt feil synspunkt. Men det ville iallfall ikke passet meg å la andre overkjøre meg med sine standardgreier.

Ja, det er sant det at man ordner best seg selv...Å skaffe seg en jobb på egen hånd...

Å bli overkjørt av standardgreier som for eks. at man kan ikke jobbe innenfor helse og sosial hvis man har psykisk depresjon er ikke noe særlig osv....

Jeg ble i allefall psykisk nedkjørt da jeg ble overkjørt av slike greier da jeg gikk på attføring i tre år...

Heldigvis er det ikke ofte samtaler på trygdekontoret nå som jeg har fått innvilget midlertidig ufør som det var da jeg gikk på attføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant det at man ordner best seg selv...Å skaffe seg en jobb på egen hånd...

Å bli overkjørt av standardgreier som for eks. at man kan ikke jobbe innenfor helse og sosial hvis man har psykisk depresjon er ikke noe særlig osv....

Jeg ble i allefall psykisk nedkjørt da jeg ble overkjørt av slike greier da jeg gikk på attføring i tre år...

Heldigvis er det ikke ofte samtaler på trygdekontoret nå som jeg har fått innvilget midlertidig ufør som det var da jeg gikk på attføring

Hva med å jobbe i en vernet bedrift eller omsorgsbolig for funksjonshemmede? Et sted der også brukerne må ha ting i et roligere tempo enn i det ordinære arbeidslivet, der må vel også de som jobber der ha en litt roligere arbeidsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest molly-my

Stress kan være så mangt,alt etter hva som stresser oss.Har du god fysisk helse?Blir du stresset av bråk,lyder,bevegelser,høyt tempo?Blir du stresset av følelsen av aldri å strekke til i forhold til arbeidsoppgaver,konflikter mellom mennesker,mange kollegaer eller mennesker å forholde seg til?Det er mange spørsmål en kan stille seg.Det som stresser et menneske,kan virke motsatt på en annen.En person i etaten vet i hvert fall ikke så mye om hva som stresser deg.Sett deg ned og få det ned på papiret.Det er veldig nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madammim

Hva med å jobbe i en vernet bedrift eller omsorgsbolig for funksjonshemmede? Et sted der også brukerne må ha ting i et roligere tempo enn i det ordinære arbeidslivet, der må vel også de som jobber der ha en litt roligere arbeidsform.

Å jobbe som forsker er faktisk ganske stressende det! Kjenner flere som gjør det og de sliter med svært høye resultatkrav, finansieringskrav m.m.

Bare sånn til info....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Å jobbe som forsker er faktisk ganske stressende det! Kjenner flere som gjør det og de sliter med svært høye resultatkrav, finansieringskrav m.m.

Bare sånn til info....

Klart det er stressende å jobbe som forsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest to forslag

Jeg har jobbet som nattevakt på sykehjem. Det var lite stressende, men selvfølgelig er det slitsomt å ha en annen døgnrytme.

Jeg har også jobbet som pleiemedhjelper i boliger for psykisk utv.hemmede. Det var til tider stress, men uansett var det mye mindre stress enn andre jobber jeg har hatt. Jeg trivdes kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...