Gå til innhold

efexor+colonskopi


Gjest Lurerpå!?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurerpå!?

Jeg skal til colonskopi (undersøke tykktarmen) og i den forbindelse lurer jeg på om man får noen bedøvelse eller andre typer medisiner før undersøkelsen? Jeg går på antidepressiva (efexor depot 75 mg) og lurer på kombinasjonen med evt andre medisiner ift undersøkelsen. Skal også faste en tid i forveien, mens efexoren skal tas sammen med mat... Tar den på kveldstid (er viktig å ta hver dag) og kvelden før undersøkelsen skal jeg vel ikke spise? Bare lurer på om noen har noen råd?

jente 28 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du fortsetter å ta Efexor som før.

Eneste forskjell er at du kun tar den med vann og ikke med mat. Du tar ikke medisin på morgenen undersøkelsesdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

jeg har selv vært til en del colonskopier og der fikk jeg informert at jeg kunne ta noe smertestillende før selve undersøkelsen. jeg måtte også gjøre det fordi jeg hadde store menssmerter. Regner ikke med at det er noe problem men ring og hør for sikkerhetsskyld. Undersøkelsen er nok litt ubehagelig men synes ikke at den var direkte smertefull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...