Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Jeg har nettop kommet meg gjennom en slitsom sykdomsprosess med 6 måneder innleggelse på psykisk sykehus, har fått meg ny leilighet og skal vel klare meg gangske bra videre.

Ble loft at da jeg ble skrevet ut så ville det ikke ta lang tid til før jeg fikk meg plass på dagavdelinga i kommunen hvor jeg bor...

Resultat: Avslag, kan ikke gi meg den behandlingen jeg har behov for.

Så hva er meningen da, skal jeg bare sitte her og bli gradvis sykere til jeg en dag må innlegges på nytt, og bli en svingdørspasient, dette er veldig frustrerende fordi jeg bare er 20 år gammel og denne situasjonen er helt ny for meg...

føler at alt tar så lang tid, kan vel ikke være så vanskelig å skrive noen søknader og få dem sendt.

Har vel iallfall fått meg en diagnose fra den lange behandlingen jeg har vært igjennom: Shizoid pf

Slik som jeg ser det så vil ingen hjelpe meg og jeg skal liksom bare bli sittende i leiligheten til situasjonen skal bli uutholdelig for foreldrene mine (og meg selv!)

har for tiden ingen tilbud om behandling

takk for at du tok deg tid til å lese innlegget mitt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148793-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med pasientombudet i ditt fylke, eller med fylkeslegen. Din fastlege burde også kunne hjelpe.

Kan hende har Mental Helse noen gode råd å gi deg.

Sjekk deres nettside:

http://www.mentalhelse.no

Det er for dumt å bruke så mange resurser på å få folk friske, for så å nekte dem det lille som skal til for at de skal holde seg friske.

Håper du finner en god løsning.

mvh

Dersom du for tiden ikke får spesialistbehandling, så er det fastlegen som har ansvar for å følge deg opp. Du har også krav på at det utarbeides en individuell plan i samarbeid med deg angående hva som er målsetningene fremover. Dersom du ikke får plass på en dagavdeling, bør det kanskje tenkes i retning av arbeidstrening og/eller skolegang?

Kontakt fastlegen din og be om en samtale.

Siden vi nå går mot sommeren med mye ferieavvikling, er det kanskje viktig at du innstiller deg at evt. tiltak kanskje ikke kommer i gang før til høsten. Prøv å tenk at du har sommerferie etter å ha gjennomgått en lang og sikkert slitsom innleggelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...