Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har så lyst å lære meg å synge, om ikke så veldig bra, så i værtfall så bra at jeg kan være med på allsang i festlige anledninger osv. Har kjøpt singstar til playstation og det er jo så gøy!

Men jeg er redd det er nytteløst. Har ganske mørk stemme(?). Syns ikke jeg synger så værst på dyyype sanger. Men med en gang det går over i "vanlig toneleie" må jeg over i fasett. Synger nesten alltid i fasett og da blir jo ikke stemmen noe kraftig. Prøver jeg å synge uten fasett må jeg brøle, ellers forsvinner stemmen helt.

Er dette noe man kan lære seg? Eller må jeg bare leve med den stemmen jeg har? Finnes det noen øvelser?

Gjest sanger
Skrevet

Det kan læres. For å lære det må man gå til en sangpedagog enten ved å være med i et kor eller gå til private timer (som er det beste). Det er ikke så dyrt å ta private timer hvis man tar timer hos en nesten ferdig utdannet sangpedagog.

Gjest Daisy
Skrevet

Det finnes mange øvelser for å trene stemmen. Det beste er nok, som sanger sier, å begynne i et kor eller gå til sangpedagog. Ellers innbiller jeg meg at det hjelper å synge mye og like det...

Gjest kråkefugl
Skrevet

Finn deg et kor, som ikke er så profft, men med en god dirigent! Det er mye morsommere enn å ta timer. Kan være tøft å stå og synge og bli vurdert foran en sånn pedagog, og føle at man ikke mestrer. Mens det er gøy å syng i kor. Så kan du heller ta timer etterhvert som du skjønner hva det dreier seg om.

Gjest syngerjeg
Skrevet

Det finnes mange øvelser for å trene stemmen. Det beste er nok, som sanger sier, å begynne i et kor eller gå til sangpedagog. Ellers innbiller jeg meg at det hjelper å synge mye og like det...

hva mener du egentlig med fasett? det hjelper å ta sangtimer hos en pedagog.jeg har gjort det i 2 år nå og kunne ikke bruke stemmen min i det hele tatt før jeg begynte.merker stor forskjell nå.så ja,det kan læres...du lærer inn de rette teknikkene og sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...