Gå til innhold

Min kjære har angst, mangler entusiasme


Gjest mikki1

Anbefalte innlegg

Gjest mikki1

Nå skriver jeg til dere andre som har angst. Min kjære har det; generell angst.

Når det rammer han fra tid til annen, blir han utrolig tam i følelseslivet sitt. Han klarer ikke si han elsker meg med innlevelse, han er ikke kosete, og han mangelr fullstendig entusiasme overfor meg. Det er faktisk litt vondt.

Han bruker ikke medisiner, men går i terapi. Har ingen annen diagnose.

Blir bare så sliten av å være kjæresten hans, for i peroder har han jo ingenting å gi.

Er vant med kjærester som er fulle av entusiamse over å se meg, men han her er nokså tam. Likevel elsker jeg ham, og han meg - det vet jeg.

måtte bare få det ut. Litt vanskelig dette. Lurer på om andre har erfaringer på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er nok med bare terapi ved generell angstlidelse (søk på GAD og få mer informasjon om denne lidelsen )... kjæresten din vil nok sikkert blitt bedre (bra) med en av de antidepressiva som fins på markedet nå. Har noe tilsvarende, og på meg virker AD (anafranil) svært godt, men det fins andre såkalte SSRI-preparater som er godkjent for denne lidelsen som kanskje blir førstevalg om hun velger å bruke medisin, og som vil gi henne et godt liv . Er hun så heldig å få terapi i tillegg til AD bør hun benytte det fullt ut. Jeg fikk forståelsen hos fastlegen min at jeg var for gammel for terapi i tillegg til AD, og at det kun var de unge som var/er prioritert, noe jeg egentlig ikke har klart å fordøye ennå :( Er nå i en medisinfri periode :-)... men får jeg symptomene tilbake skal jeg prøve en av disse SSRI-prep.

I alle fall så ønsker jeg dere begge lykke til, og han en fin sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er nok med bare terapi ved generell angstlidelse (søk på GAD og få mer informasjon om denne lidelsen )... kjæresten din vil nok sikkert blitt bedre (bra) med en av de antidepressiva som fins på markedet nå. Har noe tilsvarende, og på meg virker AD (anafranil) svært godt, men det fins andre såkalte SSRI-preparater som er godkjent for denne lidelsen som kanskje blir førstevalg om hun velger å bruke medisin, og som vil gi henne et godt liv . Er hun så heldig å få terapi i tillegg til AD bør hun benytte det fullt ut. Jeg fikk forståelsen hos fastlegen min at jeg var for gammel for terapi i tillegg til AD, og at det kun var de unge som var/er prioritert, noe jeg egentlig ikke har klart å fordøye ennå :( Er nå i en medisinfri periode :-)... men får jeg symptomene tilbake skal jeg prøve en av disse SSRI-prep.

I alle fall så ønsker jeg dere begge lykke til, og han en fin sommer!!

Hei. jeg ser jeg har skrevet hun i innlegget mitt, men skal jo være "han"...sorry :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...