Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Haifa
Skrevet

Kjæresten og meg bor 40 mil fra hverandre. Det blir helgependlig, og det blir dyrt :-(

Vi får liksom ikke hverdagen sammen, og det begynner å tære litt. Helgene kan fort bli så intense og krampeaktige....

Vi har vært sammen et halvt år. Det er like tøft for oss begge å skulle være den som flytter.

Hvordan finne ut av hvem som skal flytte, og når gjør man egentlig det? vi er jo fortsatt ikke der at vi vet om vi vil dele resten av livet sammen...så litt skummelt er det jo. Har flere venner som sier "vent til dere er sikrere, og kanskje forlovet, det koster så mye å rive opp røtter for så å muligens bli slutt"...

Hva mener dere?

skorpionfisken
Skrevet

Dere skal være tøffe for å klare å holde et forhold i gang over lengere tid med 40 mil mellom dere.

Hvem som skal flytte til hvem har vel litt med hva som er mest praktisk mulig.

Hvilken plass er det mest framtid i? Hvem er mest knyttet til sin plass?

Det er ikke bare bare å plutselig flytte 40 mil. Hva om begge søker jobb på den andre sin plass, og så flytter den som får en ny jobb på den andre plassen?

Om en av dere har barn bør man flytte til den plassen barna er på. Har begge barn, så har dere et problem, noen må jo flyttes. Har ingen av dere barn er det jo lettest å bosette seg der begge kan få jobb.

Gjest tjohooo
Skrevet

Tilbring i det minste en lengre ferie sammen først så dere vet at dere kan være sammen over lengre tid.

Gjest Umber
Skrevet

Vet akkurat hvordan dette er.. Jeg og kjæresten bodde sammen i et år før utdanningen min skillte oss.. Han har jobb og vil være i den..

Helgene sammen blir ganske strevsomme.. Man skal liksom være kjærester, ta opp ting man har ventet på å ta opp til man er i samme rom, Så har man gjærne en diskusjon på dette.. så MÅ man bli venner igjen før søndag,, for da drar den ene!

Samtidig vokser man på en måte fra hverandre.. og det å diskutere vanskelige situasjoner i forholdet på telefon er nesten (hos oss) dømt til å misslykkes..

Vi har nå hatt avstandsforhold i fire år(!!) og vi har holdt så lenge pga at vi har brukt alle ferier sammen.. og mang en helg! og mang en kr i telefonregninger!

Det har vært kjempeslitsomt og etter tre år sammen, hvor to har vært fra hverandre.. har jeg satt ned foten.. Jeg kan ikke flytte, så slik står jeg bedre stillt enn deg, Så vi diskuterte situasjonen og fannt ut at hvis vi ville satse på dette så måtte vi bo på samme plass..

Bruk sommerene sammen,, feriene,, og bli ordentlig kjennte.. så kan dere på et tidspunt finne ut hvor dere vil dette skal gå..

For meg hjalp det litt å ha en "ta det som det kommer" holdning en stund til jeg visste at det var han jeg ville satse på:)

• 4 uker senere...
Vivika1365380167
Skrevet

Jeg og min samboere møttes på internett. Vi bodde ca. 40 mil fra hverandre. Jeg flyttet til han etter 5 måneder, for det ble så mye reising og sånn, og ettersom han har en jobb som gjør at han er mye, måtte vi liksom bare gjøre det. Jeg har ikke angret et sekund på det. Håper du finner ut hva du skal gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...