Gjest tripod Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hjelpes, dette er nokså vanskelig. Vi har jo totalt forskjellige behov på en del ting. Men elske hverandre, det gjør vi likevel altså... Hør bare: HAN vil helst at vi treffes fire-fem dager i uken. JEG helst hver dag. HAN vil helst at vi ikke trenger å ringes så ofte. JEG syns det er fint med en prat rett som det er. HAN elsker å være ute og oppleve action. JEG er veldig hjemmekjær. HAN vil at det skal gå laaaang tid før vi gifter oss. JEG er klar nå. HAN syns sms er topp. JEG syns det er stress. HAN liker å sende mail. JEG liker det ikke. HAN vil helst komme hjem til middag på besøk hos meg. JEG vil helst komme på besøk til ham. Dette med fremtidsplaner og slikt, er jo helt forskjellig. Hva kommer det av at han har så stort behov for å være litt alene, og ikke se meg så ofte? Betyr det at jeg er den som elsker mest? Hm....og er det alltid slik at forskjeller utfyller hverandre...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Dere må vel inngå kompromisser da. Snakk om forskjellene og avtal hvordan dere skal ha det. Eks (bare forslag fra min side): Dere treffes 5 dager i uka. Men dere treffes de dagene dere har fri, om det er i helgene for eksempel. Treff-frie dager bør være ettermiddager hvor dere ellers ikke har fri på dagtid. Avtal hvor mange ganger i uka dere kan ringe hverandre for å koseprate. Andre telefonsamtaler om korte beskjeder og slikt er tillatt utenom. Avtal en actionpreget opplevelse i uka som du må være med på. Avtal en hjemmekosekveld i uka som han må være med på. Du kan ikke tvinge ham til ekteskap. Hva med å foreslå et samboerskap, ikke denne uka, men om noen måneder. Å flytte sammen er lettere å godta for en giftevegrer, enn et ekteskap. Når han sender deg en SMS, svarer du med å ringe ham tilbake, istedet for å sende SMS i retur. Sånn fungerer det hos oss. Min sambo sender aldri SMS, men svarer med å ringe meg direkte om jeg sender en SMS til ham. Gjør det samme om han sender deg en mail. Ring tilbake og takk for mailen og svar pr telefon. Del på besøkene, en gang til han, neste gang til deg. Planer har alle, framtidsplaner har en tendens til å endre seg etterhvert som tiden går. Jeg tror at i vårt forhold er det jeg som elsker mest (og han tror at det er ham som elsker mest c",). Men jeg har stort behov for å være alene innimellom. Kanskje et resultat av at jeg er vokst opp som enebarn? Noen har bare behov for alenetid. Det heter at motsetninger tiltrekker hverandre, men at like barn leker best. Det KAN være at forskjellene er for store til at man kan leve sammen. Men noen klarer å finne en gylden middelvei som begge kan leve med. Elsker man hverandre så prøver man å finne denne middelveien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det at han trenger tid for seg selv, betyr ikke dermed at han elsker deg mindre enn du elsker ham. Jeg er sånn selv, trenger en god del tid alene. Nettopp for å kose meg med ting uten å ha andre å ta hensyn til. Mannen min skjønte ikke det til å begynne med, og hadde dårlig samvittighet når han dro bort. Han har en hobby som tar mye tid. Tok en stund før han forsto at det VIRKELIG var helt greit! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NinaPina Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Dere må vel inngå kompromisser da. Snakk om forskjellene og avtal hvordan dere skal ha det. Eks (bare forslag fra min side): Dere treffes 5 dager i uka. Men dere treffes de dagene dere har fri, om det er i helgene for eksempel. Treff-frie dager bør være ettermiddager hvor dere ellers ikke har fri på dagtid. Avtal hvor mange ganger i uka dere kan ringe hverandre for å koseprate. Andre telefonsamtaler om korte beskjeder og slikt er tillatt utenom. Avtal en actionpreget opplevelse i uka som du må være med på. Avtal en hjemmekosekveld i uka som han må være med på. Du kan ikke tvinge ham til ekteskap. Hva med å foreslå et samboerskap, ikke denne uka, men om noen måneder. Å flytte sammen er lettere å godta for en giftevegrer, enn et ekteskap. Når han sender deg en SMS, svarer du med å ringe ham tilbake, istedet for å sende SMS i retur. Sånn fungerer det hos oss. Min sambo sender aldri SMS, men svarer med å ringe meg direkte om jeg sender en SMS til ham. Gjør det samme om han sender deg en mail. Ring tilbake og takk for mailen og svar pr telefon. Del på besøkene, en gang til han, neste gang til deg. Planer har alle, framtidsplaner har en tendens til å endre seg etterhvert som tiden går. Jeg tror at i vårt forhold er det jeg som elsker mest (og han tror at det er ham som elsker mest c",). Men jeg har stort behov for å være alene innimellom. Kanskje et resultat av at jeg er vokst opp som enebarn? Noen har bare behov for alenetid. Det heter at motsetninger tiltrekker hverandre, men at like barn leker best. Det KAN være at forskjellene er for store til at man kan leve sammen. Men noen klarer å finne en gylden middelvei som begge kan leve med. Elsker man hverandre så prøver man å finne denne middelveien. Jeg blir irritert når han aldri vil svare på sms, men ringer i steden. Altså, på korte enkle spørsmål som krever enkle svar. Jeg syns det er såå kjedelig å snakke i telefonen, og det er jo ikke alltid det passer å snakke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Dere må vel inngå kompromisser da. Snakk om forskjellene og avtal hvordan dere skal ha det. Eks (bare forslag fra min side): Dere treffes 5 dager i uka. Men dere treffes de dagene dere har fri, om det er i helgene for eksempel. Treff-frie dager bør være ettermiddager hvor dere ellers ikke har fri på dagtid. Avtal hvor mange ganger i uka dere kan ringe hverandre for å koseprate. Andre telefonsamtaler om korte beskjeder og slikt er tillatt utenom. Avtal en actionpreget opplevelse i uka som du må være med på. Avtal en hjemmekosekveld i uka som han må være med på. Du kan ikke tvinge ham til ekteskap. Hva med å foreslå et samboerskap, ikke denne uka, men om noen måneder. Å flytte sammen er lettere å godta for en giftevegrer, enn et ekteskap. Når han sender deg en SMS, svarer du med å ringe ham tilbake, istedet for å sende SMS i retur. Sånn fungerer det hos oss. Min sambo sender aldri SMS, men svarer med å ringe meg direkte om jeg sender en SMS til ham. Gjør det samme om han sender deg en mail. Ring tilbake og takk for mailen og svar pr telefon. Del på besøkene, en gang til han, neste gang til deg. Planer har alle, framtidsplaner har en tendens til å endre seg etterhvert som tiden går. Jeg tror at i vårt forhold er det jeg som elsker mest (og han tror at det er ham som elsker mest c",). Men jeg har stort behov for å være alene innimellom. Kanskje et resultat av at jeg er vokst opp som enebarn? Noen har bare behov for alenetid. Det heter at motsetninger tiltrekker hverandre, men at like barn leker best. Det KAN være at forskjellene er for store til at man kan leve sammen. Men noen klarer å finne en gylden middelvei som begge kan leve med. Elsker man hverandre så prøver man å finne denne middelveien. Godt sagt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.