Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jente 28 aerobick instruktør.

Skrev til deg og fikk svar. Men i går på trening presset jeg meg så hardt at jeg syntes pulsen ble skremmende høy og akkurat som om hjertet bare flimret. makspuls delux. mer en maxpuls. ble urolig og klarte Ikke roe meg, ringte lege vakta og de ba meg komme ned for et ekg.

da de tok denne var det et lite hopp på ekg hjerterytmen min, men legen ville nok ikke uroe meg mer og sa at det var nok et normalfunn.

på journalen sto det:temp:36,9 p:76r

Sao2:100% bt:115/65

EKG:SR. t niv i V1. ikke signifikant q i nedre vegg.

cor:rene toner,regelmessig aksjon.ingen sikre fremmedlyder.

pulm:VRL.sonor perkusjonslyd.ingen sikre bilyder.

vurdering: sans ekstrasystoli provosert av høy fysisk aktivitet.

men jeg har fått henvisning til lovisenberg.

Når jeg leser disse tingene ser jeg bare masse skummelt. og jeg går rundy og er livredd for at livet mitt er ødelagt pga hjerteflimmer. min far har dette, fikk det i slutten av 40åra.

den høye unormale pulsen er vel tegn at jeg er i ferd med å få noe slik?

jeg klarer ikke roe meg ned, å vente en mnd på utredning!

betyr :"EKG:SR. t niv i V1. ikke signifikant q i nedre vegg." no skikkelig alvorlig galt??????

dette plager livet av meg og eg går bare rundt å engster meg. hva gjør jeg med trening også?

kan man få veldig rask puls uten at det trenger å være noe veldig veldig alvorlig???

vær så snill å gi meg et bra svar på en måte!!!

tusen takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148882-please-svar-fort-h%C3%B8y-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Jiipp.

Hele den beskrivelsen du refererer betyr at det som ble funnet var flunkende normalt. Alle angivelsene i EKG-beskrivelsen og de øvrige funn var i orden. Undersøkende lege fant en regelmessig puls på 76, slik at det du opplevde som meget rask hjerteaksjon hadde normalisert seg.

Det er ikke mulig å antyde hvorvidt din raske puls var adekvat i forhold til anstrengelsen og bare ispedd endel ekstraslag, eller representerte en reell rytmeforstyrrelse. Uansett hva som kan ha foreligget er det all grunn for deg til å ta dette med kusende ro, og fortsette ditt aktive liv uforandret i alle henseende. Ingen grunn til å fremskynde noe som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...