Gå til innhold

Venner man ikke trives med.


Gjest Skjønner_ikke_noe_jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønner_ikke_noe_jeg

Hva gjør man med venner man ikke trives sammen med iblant men som man ikke kan forlate siden man har hatt kontakt lenge?

Jeg har to slike venner som jeg ikke skjønner hva jeg skal gjøre med. En ting vet jeg at jeg skal ikke forandre dem, det bør ikke være min hensikt. Jeg er litt forskjellig enn de og det er jo ikke rart siden de fleste er ulike hverandre. Problemet ligger i det at de snakker om jenter, sex og hvor mange de har hatt sex med hele tiden. Vi er alle i alderen 23-24 år. Altså det er jo ikke noe galt i å snakke om det jeg nevnte ovenfor men hele tiden og overalt? Hvis vi tre er sammen og går en tur på byen eller noe så snakker de ikke om annet enn sex og damer. Det blir så kjedelig i lengden. Så skal de skryte om hvor mange de har "knullet" som de kaller det. Det er så kjedelig!

Jeg er ikke homo hvis noen skulle tro det men jeg savner noen ganger intellektuelle samtaler. Jeg kan si om meg selv at jeg ikke alltid har hatt den beste selvtilliten og måtte begynne ig gå hos psykologen for å samle trådene. Jeg har selv ikke kjæreste eller slikt og er en sjenert person av karakter. Jeg like rå holde meg i bakgrunnen ibalnt. At jeg er beskejden er heller ikke feil og si.

Forrige helg satt vi tre på en pub i Oslo (vi bor der alle tre) og satt ved baren og drakk og drakk. Det ble direkte kjedelig for meg. Den ene sitter og sender sms til en jente han møtte via nettet, den andre driver og flørter med en jente som ikke ville snakke med han. Og der satt jeg og bare drakk og hørte på musikk. Det er ikke noe galt i det de gjør men når man er sammen ute så synes jeg at man godt kan snakke sammen. Nei, de skulle absolutt snakke om alle damene der. For meg ble det døvt. Jeg var innstilt på å bare slappe av og høre på musikk og nyte kvelden. Men med de ble det for kjedelig. Den samme visa hele tiden. Og masse skryt. Om hvordan de drar damer, hvordan de har sex, om hvordan de behandler jentene.

Den ene vennen min var sammen med en jente i 5 år før det ble slutt. Det var fordi han var utro med henne. Etter det bruddet var han ofte på nettet og datet jenter og er så eplekjekk på grunn av det. Han ble kjent med en jente som er en skikkelig snill jente. Han inviterte henne hjem hos seg og så var de i gang. Jenta ble forelsket i han men han ville ikke være i noe forhold. Han var ikke klar mente han. Jenta sa at hu skulle kjempe for å få han. Det som skjer er at hver gang vi er på byen så ringer han henne og hu venter utenfor hos han til han kommer og så er det sex med i bildet hver gang. Det skryter han av hver eneste gang. Han mener at den jenta gjør alt for han. Jeg liker ikke denne utnyttelsen av jenta men er jenta så dum at hu ikke skjønner det (hu er 25)?

I og for seg er dette ikke mine problemer men det gjør noe med meg hver gang de skryter av slike ting. Jeg har jo ingenting å skryte av. Men så tenker jeg at dette ikke er bra og at dette ikke er de verdier jeg står for.

Ekstra vanskelig blir det fordi jeg noen ganger føler meg totalt mislykket når det gjelder jenter og det har gått så langt at jeg har tenkt og leve et liv uten en jente. Men nok om det.

Det er så ille å være med slike skrytepaver. Enda verre er det når de nevner de samme tingene hele tiden. Når jeg sitter på en pub eller slikt så vil jeg slappe av og nyte livet eller prate med venner men når de er slike barnslige tullinger så begynner jeg og tenke. Er det jeg som er tvilsom eller er det noe med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skjønner_ikke_noe_jeg

Ja, men så finn venner andre steder da. Kutt kontakten. Det er kun du som begrenser livet ditt.

Det er ikke så enkelt og finne nye venner.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg leste ikke hele innlegget, men vil si følgende:

Når unge folk sitter og skryter og snakker om det motsatte kjønn, så er det ofte fordi de tidligere har erfart at andre gjør det, og at det derfor er et"sikkerstikk" i samtalesammenheng. Ofte er de for usikre til å vite hva annet de skal prate om.

Hvorfor forsøker du ikke selv å pendle samtalen innpå noe annet? for eksempel: "hva synes dere om ....? Leste dere det som stod om...? " osv.

TA ANSVAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kammilla

Meld deg på i "Kom og Dans". Ikke kutt ut vennene dine, bare finn andre hobbyer, prøv ut nye ting.

Grunnen for at jeg anbefaler "kom og dans, er at det er fin progresjon i programmet deres. Begynn på et seks uker kurs. Det er begynt å komme svært mange unge med i denne danseklubben nå, og de finner på mye gøy sammen tror jeg.

Fordelen med å gå et seksukers gunnkurs, er at du treffer folk, og at du i løpet av det ene kurset har lært så mye at du finner ut om det er noe for deg.

Men kursene begynner sikkert ikke før til høsten foresten....

www.komogdans.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til deg: Kan det være aktuelt å studere? I studiemiljøet finner folk hverandre både sosialt og intellektuelt.

PS: Vennene dine høres umodne og brautete ut. Du har bare godt av å utvide radiusen, i alle betydninger. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjønner_ikke_noe

Ja, men så finn venner andre steder da. Kutt kontakten. Det er kun du som begrenser livet ditt.

Ja, nå har jeg ikke hatt kontakt med denne vennen min i snart 2 uker. Igår fikk jeg en sms fra han der han lurte på om jeg var sur på han. Det er jeg jo ikke, bare så oppgitt over han. Han har sendt sms i det siste der han lurer på om jeg kan hente ham på med min bil etc. Jeg har svart at jeg ikke har bilen hjemme og at faren min har den.

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med han. Det blir jo bare dameprat hver gang jeg er sammen med han eller andre venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ja, nå har jeg ikke hatt kontakt med denne vennen min i snart 2 uker. Igår fikk jeg en sms fra han der han lurte på om jeg var sur på han. Det er jeg jo ikke, bare så oppgitt over han. Han har sendt sms i det siste der han lurer på om jeg kan hente ham på med min bil etc. Jeg har svart at jeg ikke har bilen hjemme og at faren min har den.

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med han. Det blir jo bare dameprat hver gang jeg er sammen med han eller andre venner.

Nåh, ikke vær offer nå. Du kan LETT ta styringen over samtalen og dreie den inn på helt andre ting... bevisst, men elegant. Nok til at han enten følger på, eller at han tar hintet og skjønner at dameprat blir litt ensporet.

Har også hatt noen kamerater som bare skulle beklage seg over damer og pratet om damer i ett sett, og istedet for å unngå dem, gjorde jeg heller mitt for at vi skulle prate om noe annet. Fin bil, stilig hus, siste nytt, MYE som kan spore dere av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...