Gå til innhold

"Fett hår og joggedress"


Gjest Lotus-Or.

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus-Or.

Jeg er en såkalt "ressurssterk" pasient. Det har vært til hjelp for meg, jeg har fått god tid og masse tålmodighet i prosessen med å lære å forstå og takle min sykdom. Takket være det har jeg kommet meg gjennom mange vanskelige perioder uten innleggelse.

Som "ressurssterk" opplever jeg også at det forventes at jeg skal klare å takle det mer eller mindre på egen hånd. Og jeg venter det også selv. Men når jeg nå ikke takler det lenger, selvmordstankene bare øker, så blir det enda et nederlag, en ekstra belastning. For hvilken rett har jeg til hjelp og behandling? Jeg burde klart dette også selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest du er ikke alene

Mange som dessverre kommer under den guppen. Hvor ofte hører man ikke om de som man aldri trodde skulle bli psyke, eller i verste fall ta livet sitt. De var jo så vellykket, var så flinke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Du har rett til behandling på lik linje med alle andre! Så det skal du ikke belemre deg selv med! Si ifra akkurat slik du sa her, om hvordan du har det nå. Kanskje vet ikke behandleren/behandlingsstedet ditt nøyaktig hvordan du har det nå? I hvert fall har du takket være ressursene dine, bedre muligheter for bedring! Men å si ifra at man faktisk trenger noe, at man ikke makter så mye som folk tror, når en er i behov av mer hjelp, er også noe som kan kalles en ressurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som forventer dette av deg selv eller er det de profesjonelle hjelperne? For noen er det vel slik at det er ens egne krav som er de vanskeligste å oppfylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Kjenner meg veldig igjen når jeg leser innlegget ditt.

Jeg blir også oppfattet som en ressurssterk person, og føler ofte at jeg "burde" tåle mer, greie mer, ta meg sammen mer enn mange av de som ikke har så mange ressurser å komme med.

Det er liksom mye enklere å skrive meg over på en frivillig paragraf i fra en tvangsparagraf - fordi jeg liksom har mere i skolten( det kjennes ikke sånn ut)- enn å gjøre det samme med en ressurssvak person."Tvangsoverført fra en tvangs paragraf til frivillig paragraf"...ganske syk, eller hva?

Jeg er tilbøyelig til å være 100% enig med deg, Lotus-Or!!!!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...