Gå til innhold

Avdeling som er spesialisert på selvskading?????


Nedia

Anbefalte innlegg

meg er på utkikk etter en psykiatrisk avdeling som har spesialisert seg på selvskading og personlighetsforstyrrelser...

noen som vet

noen som har erfaringer

trenger tips

for jeg får ikke den hjelpa jeg trenger der jeg er nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bentevente

Tror ikke det er avdeling som er tingen for å komme over selvskading. Da er poliklinisk terapi tingen. Men det tar tid. Og er mye opp til deg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Hei

Håper det går bra med deg.

Jeg vet desverre ikke hvor slikt kan behandles men jeg kan kanskje gi deg et råd?

Hvis du omgåes med personer/familie som vet om din sykdom og du føler du kan stole på disse, så be dem lese litt om hvordan de skal og skal ikke forholde seg til personer med MPD.

Disse bøkene kan du låne på bibloteket.

Gikk selv å lånte og leste bøker om dette da jeg hadde forhold til en dame som hadde denne diagnosen.

I disse bøkene leste jeg mye om hvordan jeg som kjæreste/venn kunne hjelpe og forholde meg til henne på en måte som var god for henne og ikke skadelig.

(skulle bare ønske hennes familie kunne gjøre det samme)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Det finnes flere dagavdelinger som stort sett behandler personlighetsforstyrrelser og selvskading. Dagavdelingen på ullevål i oslo skal være veldig bra. Jeg tror de stort sett mener at innleggelse på døgnbasis ikke er noe særlig bra for folk som sliter med disse tingene. Dette fordi det krever behandling over lang tid, og folk med pers. forstyrrelse og selvskadingsproblem bør visst ikke behandles i sykehus over lang tid. Men dagavdelingene er nok som å være innlagt bare at du drar hjem på ettermiddagen. Man følges visst opp i flere år. Her er en link:

http://www.med.uio.no/us/dn/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...