Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har hatt diare og magesmerter i 15 dager.ble lagt inn på syehuset en natt,ultralyden var bra blodprøve var bra.aføringsprøve har jeg ikke fått svar på.har ikke blod i aføring,ikke oppkast bare kvalm.når jeg spiser så får jeg vondt og må på do med en gang,da er det bare diare (fast med slim)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149019-diaremagesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er flere mulige årsaker til diare. Kanskje den vanligste rett og slett bedervede mat eller mat som inneholder toksiner (giftsoffer) enten på grunn av forurensning, feil oppbevaring eller andre årsaker. Vanligvis går slike diare over i løpet av noen få¨dager, men de kan av og til være mer langvarig og plagsomt. Den andre viktigste årsaken er infeksjon med bakteriier aller virus. Denne type mavesyke forekommer relativt ofte i utlandet, spesielt under sydligere breddegrad, men også under hjemmlig forhold. Har du feber og andre symptomer på infeksjon bør man ta en avføringspørve for å se om de har noen av de mikroorganismer som forårsaker slike symptomer. Det hender også at noe mer kronisk tarmsykdom debuterer med diare, men detteer relativt sjeldent. Jeg har ingen muligfhet til å diagn ostisere mellom disse årsakene, for dette må man ha både klinisk undersøkelse og ofte laboratorieprøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149019-diaremagesmerter/#findComment-949479
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...