Gå til innhold

så einsom...


Lutt

Anbefalte innlegg

hei, lurte på noe. psykologen min vil at eg skal byrje med anti-deppresiva etter neste time viss eg ikkje er betre. men problemet mitt er at eg er tom og trist og lei fordi eg ikkje blir gravid.

har gått på hormon kurar og hatt opersjon. er det så bra å bruke slike medisiner nå når me prøver å bli gravide??

føler at ho ikkje skjønner meg...! kan ho og ein psykiater tvinge meg til å ta medisiner? grunnen til at eg ikkje har det så bra er jo dårleg sjølvtillit og at eg føler at eg ikkje lykkes med noen ting, ikkje ein gang kan eg gi min sambuar og forlovede eit barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyder på at du sliter med en depresjon. Selvfølgelig kan INGEN tvinge på deg medisiner (antar det er snakk om antidepressiva), det må du ta standpunkt til selv om du vil begynne med medisin. Hvorvidt det er ok med AD om en er gravid har jeg liten kunnskap om,men jeg tar det som en selvfølge at den legen som behandler deg med denne slik medisin, vet hva han gjør :-) Jeg tror ikke du har mindre sjanse for å bli gravid om du begynner på AD.Kanksje andre her på DOL har mer kunnskap å formidle til deg.

Lykke til!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Ingen kan, om du frivillig behandles, påtvinge deg medisin. Men om en fagperson, anbefaler medisin fordi han/hun mener denne vil ha effekt for deg, er det vel verdt å prøve!

p.s.: Du skriver at du er så tom og trist og lei fordi du ikke blir gravid. Hvordan tenker du at dette vil forholde seg om du blir gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan, om du frivillig behandles, påtvinge deg medisin. Men om en fagperson, anbefaler medisin fordi han/hun mener denne vil ha effekt for deg, er det vel verdt å prøve!

p.s.: Du skriver at du er så tom og trist og lei fordi du ikke blir gravid. Hvordan tenker du at dette vil forholde seg om du blir gravid?

viet ikkje korleis det då blir. men ein av dei tyngste tinga eg går å tenker på forsvinn jo. og at det er håp for meg og. sjølvsagt kjem eg til å vere bekymra...og litt redd. men eg veil slett ikkje føle meg så liten og ubetydeleg lenger som eg gjer no. og eg veit mange kjem til å skifte meining om meg. eg er nemleg ikkje så mye vedt i familie og svigerfamilie akkorat no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

viet ikkje korleis det då blir. men ein av dei tyngste tinga eg går å tenker på forsvinn jo. og at det er håp for meg og. sjølvsagt kjem eg til å vere bekymra...og litt redd. men eg veil slett ikkje føle meg så liten og ubetydeleg lenger som eg gjer no. og eg veit mange kjem til å skifte meining om meg. eg er nemleg ikkje så mye vedt i familie og svigerfamilie akkorat no...

Synes dette blir helt feil grunnlag å få barn på. Da blir jo ønsket om barn motivert utifra egeninteresser: vokse i stastus, blidgjøre andre, andre skal endre mening om en, egengrublerier skal bli mindre. Altså barnet brukes for DIN egen skyld. Hva med barnet selv????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette blir helt feil grunnlag å få barn på. Da blir jo ønsket om barn motivert utifra egeninteresser: vokse i stastus, blidgjøre andre, andre skal endre mening om en, egengrublerier skal bli mindre. Altså barnet brukes for DIN egen skyld. Hva med barnet selv????

hei, da har du missforstått litt. men det er litt vanskeleg å beskrive det i ord og med ei meining som andre utan for ståande kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dog1365380703

Heisann

Husk at hormontabeletter skal IKKE brukes dersom du ønsker å bli gravid.

Det vil alltid ta tid før ettervirkninger av tabeletter er gått ut av kroppen.

Les nøye på beskrivelsene som følger med medisin/tabeletter.

Husk også at humøret har betydelig innvirkning på det å bli gravid.

Mitt beste råd er å fortsette på et normalt liv hvis det er mulig men UTEN å tenke så mye på at du må "skynde deg" å bli gravid.

DA skal du bare se at du blir gravid min venn ;-)

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, da har du missforstått litt. men det er litt vanskeleg å beskrive det i ord og med ei meining som andre utan for ståande kan forstå.

Hei Lutt

Jeg leste innlegget ditt på UFB forumet, men tenkte at jeg skulle svare deg her i stedet.

Det å ha depresjoner og tunge tanker fordi man ikke kan få barn, gjelder ikke bare for deg. Mange ufrivillig barnløse sliter med det samme. Jeg anbefaler deg å lese på disse sidene http://www.fub.no/cgi-bin/forum/YaBB.cgi under vanskelige følelser. Der vil du antakeligvis finne mange likesinnede.

Riktig lykke til videre på din vei mot et barn. Jeg vet ikke grunnen for at du ikke blir gravid, men mange gode råd kan du nok snappe opp på både UFB forumet her på DOL og på FUB sitt forum.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Husk at hormontabeletter skal IKKE brukes dersom du ønsker å bli gravid.

Det vil alltid ta tid før ettervirkninger av tabeletter er gått ut av kroppen.

Les nøye på beskrivelsene som følger med medisin/tabeletter.

Husk også at humøret har betydelig innvirkning på det å bli gravid.

Mitt beste råd er å fortsette på et normalt liv hvis det er mulig men UTEN å tenke så mye på at du må "skynde deg" å bli gravid.

DA skal du bare se at du blir gravid min venn ;-)

Hilsen meg

Tenkte at jeg bare måtte arrestere deg litt. :o)

Humøret har lite og ingenting å si på om man greier å bli gravid eller ei. Man kan være så positiv man vil, men en graviditet kan utebli for det. Hvis man over en lengre periode (f.eks. ett år) har prøvd å bli gravid, men ikke greid det, er det aller beste å oppsøke lege for å sjekke om noe er galt.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StellaGetz

Synes dette blir helt feil grunnlag å få barn på. Da blir jo ønsket om barn motivert utifra egeninteresser: vokse i stastus, blidgjøre andre, andre skal endre mening om en, egengrublerier skal bli mindre. Altså barnet brukes for DIN egen skyld. Hva med barnet selv????

Hei!

Mange ufrivillig barnløse sliter med depresjoner. Det tærer fælt på kropp og sjel og ikke kunne få barn. Grunnen til at Lutt er deprimert regner jeg med kommer av flere års ønske om barn. Dere som har barn; Regner med at det å få barn er det største som har skjedd i livet deres.......Lutt...gå inn på siden til ufrivlillig barnløshet istedet. Der er det mange mennesker i samme situasjon med masse kompetanse på området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

hei, da har du missforstått litt. men det er litt vanskeleg å beskrive det i ord og med ei meining som andre utan for ståande kan forstå.

Ja, det er ikke like lett alltid å sette ord på hva en føler, hva som er hva og hva som henger sammen. Slik jeg forsto svaret ditt, var det noen motiver for å få barn. Og at om du bare ville få barn, ville omverdenen gjøre livet så mye lettere for deg og dine problemer. Beklager om du følte svaret mitt som urettmessig. Jeg har full forståelse for at ufrivillig barnløshet kan være tøft og at det kan være en stor sorg å ikke få barnet man så kjært ønsker seg. Jeg tror nå at det du egentlig mente å si var at du så kjært ønsker deg nettopp et barn, som du ønsker å tilby noe. Beklager at jeg først oppfattet det dithen at barnet skulle være et middel og ikke som det verdifulle levende skjønneste vesen det er i kraft av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...