Gå til innhold

Ronald Reagan er død!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss, hvordan skjedde det. Sovnet han bare inn, eller?....

Bakdelen ved å sitte i kjelleren er at man ikke får sett på TV.

Kunne jo sett i ei nettavis, men det var nå ikke derfor jeg logget meg på nå :)

Tenker som deg - vemodig.

Alzheimer er dødelig, så jeg regner det var det han døde av.

Det er bare synd at han ikke ble tiltalt før han døde, for det han gjorde i Mellom-Amerika. Under ham ble USA dømt for terrorisme i den internasjonale domstolen i 1985 (for illegal minelegging i andre folks havner).

Ronald Reagan var "ikke god" da han var president. Han er ikke mer verd å feire nå enn før.

Med vennlig hilsen

Gjest Daisy

Jøss, hvordan skjedde det. Sovnet han bare inn, eller?....

Bakdelen ved å sitte i kjelleren er at man ikke får sett på TV.

Kunne jo sett i ei nettavis, men det var nå ikke derfor jeg logget meg på nå :)

Tenker som deg - vemodig.

Vet ikke helt hvordan det skjedde. Fant ikke noe om det på VG-nett, men så det såvidt på CNN. Skulle se på markeringen for 60år siden D-dagen, men det var bare om Reagan. Han var jo født i 1911, så han var en gammel mann.

Gjest Daisy

Det er bare synd at han ikke ble tiltalt før han døde, for det han gjorde i Mellom-Amerika. Under ham ble USA dømt for terrorisme i den internasjonale domstolen i 1985 (for illegal minelegging i andre folks havner).

Ronald Reagan var "ikke god" da han var president. Han er ikke mer verd å feire nå enn før.

Med vennlig hilsen

Jeg vet ikke stort om Reagan, men jeg synes likevel det er vemodig. Kan hende han var en skurk, men jeg var så liten da han var president, så jeg har ikke fått med meg så mye om det...

Annonse

Vet ikke helt hvordan det skjedde. Fant ikke noe om det på VG-nett, men så det såvidt på CNN. Skulle se på markeringen for 60år siden D-dagen, men det var bare om Reagan. Han var jo født i 1911, så han var en gammel mann.

93år. Daggen, det var da litt av en alder. Det trodde jeg faktisk ikke - på tide å følge litt med kanskje - uff :)

Jeg vet ikke stort om Reagan, men jeg synes likevel det er vemodig. Kan hende han var en skurk, men jeg var så liten da han var president, så jeg har ikke fått med meg så mye om det...

Det er problemet - vi hører bare de positive sider om en president som hadde en mareritt-aktig politikk, både internt i USA og ikke minst i Mellom-Amerika. Mannen er ansvarlig for titusenvis av døde.

Også internt i USA ble millioner av fattige enda fattigere pga ham.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

..for en gangs skyld.. Burde ha holdt seg til c-filmer i Hollywood!

Gjest Daisy

Det er problemet - vi hører bare de positive sider om en president som hadde en mareritt-aktig politikk, både internt i USA og ikke minst i Mellom-Amerika. Mannen er ansvarlig for titusenvis av døde.

Også internt i USA ble millioner av fattige enda fattigere pga ham.

Med vennlig hilsen

Er vel ikke den eneste dårlige presidenten de har hatt der borte, spør du meg.

Med vennlig hilsen

Reagan var president fra 1980-88, og har en stor del av æren for at kommunismen falt sammen som et korthus mot slutten av 80-tallet.

Jeg skjønner at dette ikke akkurat gjør han populær hos sør, men for oss andre var det en viktig jobb å få gjort.

Annonse

Med vennlig hilsen

Om han hadde blitt tiltalt hadde vel ikke han forstått noe av det likevel. Han hadde jo hatt alzheimer i mange år.

Reagan var president fra 1980-88, og har en stor del av æren for at kommunismen falt sammen som et korthus mot slutten av 80-tallet.

Jeg skjønner at dette ikke akkurat gjør han populær hos sør, men for oss andre var det en viktig jobb å få gjort.

...øh...???

Hva enn Reagan skal ha gjort for "kommunismens fall", berettiger det neppe hans terrorisme i Mellom-Amerika. Noe USA ble dømt for.

Derutover har vel jeg gjort mer mot kommunismen enn deg, men det er en annen sak.

...øh...???

Hva enn Reagan skal ha gjort for "kommunismens fall", berettiger det neppe hans terrorisme i Mellom-Amerika. Noe USA ble dømt for.

Derutover har vel jeg gjort mer mot kommunismen enn deg, men det er en annen sak.

Jeg husker ikke så mye om den "tiltalen", men du var inne på Reagans ettermæle som president, og da hører innsatsen for å knekke kommunismen med i hans "record".

PS. Finnes det noen amerikansk president du kan si noe positivt om?

Jeg husker ikke så mye om den "tiltalen", men du var inne på Reagans ettermæle som president, og da hører innsatsen for å knekke kommunismen med i hans "record".

PS. Finnes det noen amerikansk president du kan si noe positivt om?

Man hyller ikke en person som er ansvarlig for titusenvis av drap, selv om vedkommende har gjort noe positivt etterpå; på lik linje som man ikke hyller bin Laden selv om han plustelig hadde reddet en gruppe mennesker i Japan.

Mye av det arbeidet Clinton og Carter har gjort ETTER at de var presidenter er positivt.

Det som derimot er meget positivt er mye av det som står i USAs forfatning.

Gjest hurtigtog

Leste igår (vg eller db) at det gikk mot slutten. Så det har jammen gått raskt siden igår ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...