Gjest tankefull gutt Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei, har i løpet av det siste året gått gjennom en prosess som for meg har blitt traumatisk og har påvirket livet mitt i negativ rettning. Etter et tilfeldig ubeskyttet oralsex tilfelle i utlandet ble jeg sjuk (halsbetennelse, feber, mageproblemer, løs avføring. Et år senere testet jeg meg for allergier på grunn av mageproblemet mit, prøvene var negative men jeg fikk beskjed om at jeg hadde høye leververdier. Tankene mine kretset seg rundt sexuelt overførbare sykdommer siden. testet meg for kyssesyken, Hiv og hepatitt. Disse prøvene tok mer enn en mnd. å få svar på og i løpet av denne tiden gikk jeg og fryktet det verste siden jeg viste at jeg hadde symptomer for Hiv og hepatitt. Prøvene var negative men på grunn av den lange ventetiden for svar har hendelsen brent seg fast. For en liten tid siden hadde jeg oralsex med en veninne(ho er norsk). Nå har jeg fått sår hals, hovne lymfer i halsen og hvite prikker i halsen. Plutselig dukker denne frykten ,for å være smittet av Hiv opp igjen. Jeg vet at det er liten odds for å bli smitett men usikkerheten er der og jeg klarer ikke å koble ut tankene. Hva skal jeg gjøre for å komme over dette. Er redd for at dette skal bli noe som brenner seg helt fast i meg. Har hatt veldig få sexpartnere i løpet av livet mitt, ser ut som om dette blir min siste tilfeldig sexpartner. Håper på gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149106-sexoverf%C3%B8rbaresykdommer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det som faller meg inn at du tar frem de mest pessimistiske tanker i forbindelse med dine symptomer. Både de første, etter din kontakt utenlands og de site hendelser kan være tilfeldig sammentreff og slett ikke nødvendigvis noen sammenheng med dine seksuelle kontgakter. De første burde du avskrive, siden du har allerede fått negativt svar både på hepatitt og HIV. Når det gjelder halsbetennelse etter oral sex synes jeg at du graver skikkelig dypt for å finne noen assosiasjon. Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke at du har pådratt deg noen streptokokker eller andre bakterier, de forekommer jo i underlivet mer eller mindre normalt, eventuelt herpes. Men, som du selv sier er det ikke særlig sannsynlig. Dette hjelper deg selvfølgelig ikke nok, fordi du vil fortsatt sitte igjen med en mistanke om hva om...? Jeg vil anbefale at for å berolige dine tanker tar du entur til din lege får tatt blodprøve til HIV og halsprøve til bakteriell undersøkelse. Er disse undersøkelsene negative, som jeg er nokså overbevist de er bør du glemme hele historien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149106-sexoverf%C3%B8rbaresykdommer/#findComment-949955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.