Gå til innhold

Har jeg fått anorexi?


Gjest lise04

Anbefalte innlegg

Gjest lise04

Jeg har mistet all matlyst og får ikke til å spise. Jeg forsøker å lage meg fristende mat eller bestille fra resturant, men får ikke ned mer enn et par biter. Jeg har også store problemer med å få sove og kan gå 3 dager uten søvn for så å sove i 12-14 timer. Jeg er svimmel og det begynner å vises på meg at jeg ikke spiser.

Det som har skjedd i det siste er at x'en min som var veldig vanskelig og også mishandlet meg har fått seg ny kjæreste, og alt har på en måte krasjet for meg.

Jeg gikk en stund til psykolog for ettervirkningene, men nå har psykologen flyttet. Tror dere det er noen sjanse for at jeg kan få komme inn ganske fort hvis jeg ringer poliklinikken, siden jeg allerede har vært i systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syple

Angst og depresjon kanskje? En kan godt miste både matlyst og søvn av det.. Ta kontkat med klinikken og hør når du kan slippe til. Det er sikkert verdt forsøket uansett om du må vente ei stund eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Lise04

Jeg har vært innskrevet med den samme poliklinikken tre ganger, og skulle bli henvist dit igjen for 4 gang på grunn av at jeg hadde gått ned en del i vekt og var på grensen til å være undervektig + for mange andre diverse problemer...

Det jeg fikk beskjed om var at dem ikke hadde kapasitet til å ta inn meg bare pga mine psykososiale problemer ikke var store nok + at dem ikke hadde noe mer å tilføre meg...Hvis jeg ble mye dårligere med disse problemene og gikk ned i vekt, så skulle dem da vurdere om at jeg kunne komme inn til behandling på nytt..

Fikk beskjed om å kontakte en privatpraktiserende psykolog / psykiater i stedet for pga dem hadde mer kapasitet og tid til å ta i mot pasienter enn dem på DPS hadde...

Jeg vet ikke om du bor i en storby eller ikke, men i de fleste steder er det mange som trenger hjelp og det er for lite kapasitet til å ta inn folk på poliklinikkene...

Hva med å søke om privatpraktiserende psykolog i stedet for, hvis ikke poliklinikken har kapasitet til å ta deg i mot eller at det er for lang ventetid på å komme inn der...

Uansett så får du ha lykke til med å spørre på poliklinikken. Hvis du kommer inn dit igjen uten å vente en stund, så har du ganske mye flax....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror ikke dette er anorexi.

Jeg tror det er depresjon/kjærlighetssorg.

Svaret på ditt andre spørsmål får du faciten til om du ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...