Rolf K. Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har kronisk bihulebetennelse og skal i inneværende uke til spesialist. Jeg har ofte smerte i venstre brystmuskel og noe øm i armhulen. I dag opplevde jeg noe merklig da jeg for første gang drakk et produkt som heter FitLine® Activize® OXYPLUS (www.fitline.com) Stoffet skal vistnok inneholde 8 B-vitaminer + C-vitamin og jeg drakk det som kostholdstilskudd. Det jeg opplevde var at jeg etter inntak av 1 tesje blandet med vann, fikk en nummen og varm stikking på leppene, så på brystet videre til hodet for deretter gå ut i armer og ben. Jeg ble så varm at jeg fikk pustebesvær, fikk svette i pannen og ble tilslutt "lammet" fullstendig. Det ble så rar opplevelse at jeg ble redd og fikk brekninger og ville på do. Der klarte jeg så vidt å sitte oppreist samtidig som pustebesværet, stikkingen, heten og ømhetsførelsen vedvarte i ca 5 - 10 minutter. Mange av mine venner og bekjente har tatt og tar daglig kostholdstilskudd fra FitLine, og det er meg fortalt at man kan få en varm følelse i ansiktet. Men utslaget på meg var enorm.. faktisk på en slik måte at en akutt situasjon lett kunne oppstå. Hva kan så være forskjellen på meg og andre tenkte jeg og tenkte etterhvert på at jeg kansje har en betennelse i blodet. Jeg har akkurat vært hos fastlegen min for en sjekk. De henviste meg til EKG og MR (Thorax og bihuler), i tillegg tok fastlegen blodprøver og sa at jeg er helt frisk bortsett fra problemene med bihulene, hvilket jeg skal undersøke nærmere. Men, jeg har de siste par årene ikke følt meg helt frisk. Har en "ømhetsfølelse" i kroppen og litt smerter i brystet. Den opplevelsen jeg hadde som ovenfornevnt, tok imidlertid "kaka". Og jeg lurer på om en betennelse i blodet kan være årsaken, selv om de ved laberatoriet hos fastlegen ikke fant noe uvanlig i blodet. Noe høyt sukkernivå ble nevnt, men nokså normalt i en alder av 54 år. Kan kronisk bihulebetennelse gi en form for endokarditt ? Hva kan være galt med kroppen min som fastlegen ikke har oppdaget ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149110-endokarditt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syple Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er sikkert teoretisk mulig at bakterier kan spre seg fra bihulene til endokardet. Men legen ville vel ha funnet ut av det i såfall.. Håper du får svar snart på hva det er, for engster du deg vil det sikkert forsterke smertene dine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149110-endokarditt/#findComment-950501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Svar til Rolf K. Den reaksjon du opplevde etter å ha drukket det såkalte Fitline Activize minner til forveksling om en reell allergisk reaksjon på et eller annet stoff. Hvorvidt deklarasjonen i kosttilskuddet er nøyaktig er det vanskelig å kontrollere, og ofte er sammensetningslisten ufullstendig. Allergiske reaksjoner medfører ofte blodtrykksfall, og kan gi akkurat de følelser du erfarte da du tok kosttilskuddet. Annen forklaring er det søkt å tenke seg. Det kan virke som om din reaksjon er nøye bundet til inntaket av blandingen, men konklusjonen er likevel litt usikker. Din bihulebetennelse vil teoretisk kunne gi infeksjon i andre kroppsregioner, også i hjertet. Som regel forutsetter det imidlertid at det er et visst grunnlag for at mikrober skal kunne sette seg ned der, f.eks. en liten klaffefeil, etc. At du på det grunnlaget du anfører skulle ha en pågående infeksjon i blodet, er så godt som utelukket. Det eneste jeg reagerer på er din anførsel om "noe høyt sukkernivå". Det bør du få sjekket grundigere. Det er ikke noe sukkernivå som blir mer normalt i 54-årsalderen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149110-endokarditt/#findComment-955070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.