Gjest åge haredde Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hei! Jeg er en gutt på 22 som har blitt sammen med ei herlig jente. Det eneste "problemet" er at hun lider av spiseforstyrrelse. Anorexia og går over til å være bulimi i perioder. Vi har ikke begynt å ha sex enda, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Hun har jo veldig lav selvtillit, men jeg gir henne alle komplimenter jeg kan komme på, for hun er jo så fin! Er det noen som har erfaring fra et forhold med noen som har spiseforstyrrelser som kan gi meg noen "tips" om hva jeg bør tenke på ta hensyn til osv? Evt noen som har hatt det selv og vet hvordan det føles? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G-bo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har selv erfaring på dette feltet, men er redd jeg ikke har noen spesiellt revolusjonerende råd utover det å være tolmodig og støttende!! Er jo veldig vanskelig å kunne nyte sex når man ikke føler seg vel med seg selv!! Jenta jeg hadde et lengere forhold til trenge å føle seg VELDIG trygg og tatt vare på før hun kunne slippe seg løs og nyte sexen.Jeg ga henne masse tilbakemeldinger på at hun var flott, vakker og at hun tente meg, noe hun også gjorde. For å kunne ha god sex sammen måtte jeg være "superkjæreste" og måtte virkelig jobbe med psyken hennes for å få henne avslappet og istand til å kunne tørre å være "kåt og naken". Rett timing, laaaaange forspill og mye trygghet måtte til, men når hun først ble opphisset hadde vi ok sex, da "glemte" hun de andre tankene og klarte å slippe seg løs. God og nær sex hadde vi først mot slutten av forholdet når hun var iferd med å bli frisk!! Det kan være viktig for deg å ha i bakhodet at mange jenter med spiseforstyrrelser sliter med å like sex, så prøv å ikke ta det for personlig om hun er noe avvisende på dine forsøk..., husk at det er en sykdom som har taket på henne:-( Så et lite men VIKTIG tips til slutt: Husk å være kjæresten hennes, og ikke bare "terapeut", for da forykkes maktforholdet og dere for ujevne roller..., slik tok vårt forhold slutt.. Ikke så oppløftende dette her kanskje, men MASSE lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håper dette kan hjelpe deg noe Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 http://www.iks.no/sf_fam.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzette Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei! Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser i mange år og pga av det også store problemer i forhold til sex og det å slippe noen helt inn på meg. Det eneste jeg kan si til deg er at du må være tålmodig og støtte henne og etter hvert bygge opp en tillit. Hun må føle at hun kan stole på deg, det er veldig viktig. Og så er det viktig at du ikke presser henne på noen som helst måte eller tar deg nær av at hun ikke vil ha sex. Det er over hodet ikke personlig i det hele tatt. Nå vet ikke jeg hvor syk hun er da, men dersom hun er på bedrings vei, noe hun kanskje er siden hun har sluppet deg inn i livet sitt, så finnes det jo absolutt håp. Det beste for en spiseforstyrret er at andre viser forståelse og kan ta hensyn til sykdommen. Jeg tror også det er viktig at du jobber med selvbildet hennes og snakker mye med henne. Fortell henne at du liker henne og setter pris på henne osv. For etter hvert så glir det mer og mer inn, og det er jo egentlig det vi vil høre. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest masse kjærlighet og trygghet Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Har selv erfaring på dette feltet, men er redd jeg ikke har noen spesiellt revolusjonerende råd utover det å være tolmodig og støttende!! Er jo veldig vanskelig å kunne nyte sex når man ikke føler seg vel med seg selv!! Jenta jeg hadde et lengere forhold til trenge å føle seg VELDIG trygg og tatt vare på før hun kunne slippe seg løs og nyte sexen.Jeg ga henne masse tilbakemeldinger på at hun var flott, vakker og at hun tente meg, noe hun også gjorde. For å kunne ha god sex sammen måtte jeg være "superkjæreste" og måtte virkelig jobbe med psyken hennes for å få henne avslappet og istand til å kunne tørre å være "kåt og naken". Rett timing, laaaaange forspill og mye trygghet måtte til, men når hun først ble opphisset hadde vi ok sex, da "glemte" hun de andre tankene og klarte å slippe seg løs. God og nær sex hadde vi først mot slutten av forholdet når hun var iferd med å bli frisk!! Det kan være viktig for deg å ha i bakhodet at mange jenter med spiseforstyrrelser sliter med å like sex, så prøv å ikke ta det for personlig om hun er noe avvisende på dine forsøk..., husk at det er en sykdom som har taket på henne:-( Så et lite men VIKTIG tips til slutt: Husk å være kjæresten hennes, og ikke bare "terapeut", for da forykkes maktforholdet og dere for ujevne roller..., slik tok vårt forhold slutt.. Ikke så oppløftende dette her kanskje, men MASSE lykke til :-) Jeg har hatt spiseforstyrrelser. Hadde ikke kjæreste da, men selv om jeg var "frisk" da jeg fikk kjæreste så var jo selvtilliten skjør enda. Selv reagerte jeg veldig hvis han kommenterte andre jenter... Hadde blitt sviktet av en tidligere kjæreste og var veldig sårbar på dette punktet i begynnelsen da vi ble sammen. Da sammenlignet jeg meg med de andre jentene og følte jeg kom til kort.. Ellers så var ikke sex noe problem. Men klart alt blir bedre og bedre med tiden. Men jeg var ikke så veldig misfornøyd med kroppen min - problemet var mer psykisk - at jeg ikke klarte å slutte å kaste opp. Slik ble det etter første gangen jeg kastet opp! Rart! Det var en måte for meg å håndtere følelser på - hadde ikke noe med slanking å gjøre - selv om det startet slik. Nå er jeg ihvertfall sunn og frisk, nyter sex og har et kjempegodt forhold som har vart i snart 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.