Gå til innhold

Foreldre

Gjest Killbill

Anbefalte innlegg

Gjest Killbill

Hva er det viktigste dine foreldre gjorde for deg?

Og hva synes du er det viktigste du gjør for dine barn?

Er det forskjell, synes du , hvis det er skilsmisse inne i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste for meg, som min mor gjorde, var at hun alltid hadde tid til meg. Lekte sammen med meg, hvis jeg ba om det. Spilte spill med meg... Hun hadde deltidsjobb da jeg var liten, og derfor mye tid.

Og som hun sier selv (noe jeg ikke husker så mye) var at hun snakket med meg nesten som en voksen.. allerede i barnehagealder. Hun snakket med meg, som med en venninne, sa hun, i stedet for som et lite barn som ikke forstår noenting.

Jeg har ikke barn enda, så kan ikke svare på det andre.

Angående skilsmisse: Jeg er skilsmissebarn. Var stort barn da de skilte seg da. 13 år. Men de var separert i ett år da jeg var 10-11, og flyttet sammen igjen. Vet mange reagerer veldig negativt på foreldre som skilles, men for meg har det faktisk ikke hatt noen virkning i det hele tatt. Så lite til faren min da vi bodde sammen (han satt inne på datarommet sitt hele dagen, og så nyheter når det var på tv).. så merket ikke store forskjellen, hehe. Nei, for min søster og jeg har det nok ikke hatt noen virkning, verken på godt eller vondt (min søster er 5 år eldre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

Re: Foreldre

Det som jeg ser tilbake på med størst glede,var alle turene de tok oss med på i skog og mark,spesielt skiturer om vinteren.

At de stilte opp med kjøring og henting til og fra fritidsaktiviteter,og at de generelt engasjerte seg. Også når vi ble eldre og begynte å gå på fest. Jeg visste at jeg kunne ringe midt natta,å be de om å hente meg.

Mannen min er også vokst opp på samme måte, og jeg håper ungene en dag vil si det samme om oss. I tillegg får de mange turer utenlands,som mine foreldre ikke hadde råd til da jeg var barn. Om det er så viktig, vet jeg ikke.Men ihvertfall lærerikt.

Så synes jeg det er viktig at barna alltid skal føle seg trygge på at vi er glade i dem,og at de får en stabil oppvekst. Mange klemmer og masse ros er viktig. Pøse på med ros, det tror jeg de vokser på. Ellers kunne jeg ha lagt til så mye,men det får holde.

- Wita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Stilte opp for oss, tok oss med på ting, snakket med oss og lærte oss ting, oppmuntret oss til å si ifra og ikke la oss herses med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i min mamma og pappa

Ga oss selvtillitt og satt oss barna foran alt. De viste oss tydelig at vi var høyt elsket og at de gjorde hva som helst for å beskytte oss. De gjorde oss lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...