Gå til innhold

Foreldre


Gjest Killbill

Anbefalte innlegg

Gjest Killbill

Hva er det viktigste dine foreldre gjorde for deg?

Og hva synes du er det viktigste du gjør for dine barn?

Er det forskjell, synes du , hvis det er skilsmisse inne i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som jeg ser tilbake på med størst glede,var alle turene de tok oss med på i skog og mark,spesielt skiturer om vinteren.

At de stilte opp med kjøring og henting til og fra fritidsaktiviteter,og at de generelt engasjerte seg.

Også når vi ble eldre og begynte å gå på fest. Jeg visste at jeg kunne ringe midt natta,å be de om å hente meg.

Mannen min er også vokst opp på samme måte, og jeg håper ungene en dag vil si det samme om oss.

I tillegg får de mange turer utenlands,som mine foreldre ikke hadde råd til da jeg var barn. Om det er så viktig, vet jeg ikke.Men ihvertfall lærerikt.

Så synes jeg det er viktig at barna alltid skal føle seg trygge på at vi er glade i dem,og at de får en stabil oppvekst.

Mange klemmer og masse ros er viktig. Pøse på med ros, det tror jeg de vokser på.

Ellers kunne jeg ha lagt til så mye,men det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg ser tilbake på med størst glede,var alle turene de tok oss med på i skog og mark,spesielt skiturer om vinteren.

At de stilte opp med kjøring og henting til og fra fritidsaktiviteter,og at de generelt engasjerte seg.

Også når vi ble eldre og begynte å gå på fest. Jeg visste at jeg kunne ringe midt natta,å be de om å hente meg.

Mannen min er også vokst opp på samme måte, og jeg håper ungene en dag vil si det samme om oss.

I tillegg får de mange turer utenlands,som mine foreldre ikke hadde råd til da jeg var barn. Om det er så viktig, vet jeg ikke.Men ihvertfall lærerikt.

Så synes jeg det er viktig at barna alltid skal føle seg trygge på at vi er glade i dem,og at de får en stabil oppvekst.

Mange klemmer og masse ros er viktig. Pøse på med ros, det tror jeg de vokser på.

Ellers kunne jeg ha lagt til så mye,men det får holde.

Skilsmisse har jeg ikke erfaring i,men kan ikke se at det skulle være noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmisse har jeg ikke erfaring i,men kan ikke se at det skulle være noen forskjell.

Det er stor forskjell når foreldrene har skilt lag.

min pappa flyttet 100 mil unna da jeg var 12 år. Han var den eneste jeg kunne snakke litt med. Fikk kun besøke han en gang i løpet av 4 år.

Det jeg husker aller best var en gang da jeg var ca 10 år og pappa og jeg gikk en liten tur rundt huset vårt og han sa hysj:....da hørte vi Bokfinken. Da sa han :nå har våren kommet' Så selv om min pappa desverre døde når han var 58 år vil jeg alltid huske denne samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell når foreldrene har skilt lag.

min pappa flyttet 100 mil unna da jeg var 12 år. Han var den eneste jeg kunne snakke litt med. Fikk kun besøke han en gang i løpet av 4 år.

Det jeg husker aller best var en gang da jeg var ca 10 år og pappa og jeg gikk en liten tur rundt huset vårt og han sa hysj:....da hørte vi Bokfinken. Da sa han :nå har våren kommet' Så selv om min pappa desverre døde når han var 58 år vil jeg alltid huske denne samtalen.

Leit å høre,og jeg ordla meg sikkert litt dårlig.

Det jeg mente å si var at det ikke trenger være noe forskjell på oppdragelse etter skilsmisse.

Det som min mor og far gjorde for å gi meg og mine søsken for å gi oss en bra barndom,kunne de sikkert gjort etter en skilsmisse også, hvis de hadde samarbeidet bra.Men det blir nok ikke helt det samme likevel, så jeg var litt rask med den konklusjonen.

Det beste for barna er selvfølgelig og ha foreldre som bor sammen,så lenge de er glade i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...