Gå til innhold

Cipralex og sexuallyst


Gjest Rørleggern

Anbefalte innlegg

Gjest Rørleggern

Går på Cipralex nå pga sosial angst og agorafobi, men føler at sexualliteten min blir veldig hemma, Vet at man ikke kan få både i pose og sekk, men er det andre medisiner som ikke har denne bivirkninga mot mine plager dere kan anbefale?Har gått 2.5 år i terapi i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Har lest en plass en undersøkelse der de mente at et tillegg med buspar kunne ha positiv effekt på sexlysten.Merket ikke noe særlig jeg,men du kan kanskje prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rørleggern

Har lest en plass en undersøkelse der de mente at et tillegg med buspar kunne ha positiv effekt på sexlysten.Merket ikke noe særlig jeg,men du kan kanskje prøve?

Buspar? Hva er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Buspar? Hva er det da?

Et slags angstdempende middel.Søker du i felleskatalogen,kan du lese mer. Men det var altså ikke snakk om bytte,men et tillegg(bare for å ha det presisert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rørleggern

Et slags angstdempende middel.Søker du i felleskatalogen,kan du lese mer. Men det var altså ikke snakk om bytte,men et tillegg(bare for å ha det presisert)

Hørest fornuftig ut, håpte kun terapien skulle hjelpe meg, men det er ikke nok det dessverre, må ta medisin i tillegg, men jeg jobber full stilling heldigvis takket denne hjelpa jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guert

Hei

SSRI er kjent for å redusere sexlysten og potensen.

Et mye, mye bedre preparat er MAO- hemmeren (antidepresiva)Aurorix. Den demper både angst og letter på depresjoner.

Den har ikke sexsuelle bivirkninger og heller ikke vektøkning som bivirkning.

Vær OBS. på at den må doseres noe høyere enn hva felleskatalogen oppgir. Man må opp i en dose på min. 600 mg pr. dag fordelt på 2 doser.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rørleggern

Alternativ til medisner kan være å prøve Tankefelterapi

info www.tankefeltterapi.no

Kan tankefelt terapi hjelpe alså, har noen erfaring med dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye plaget av depresjon og angst og bruker også Cipralex. Har akkurat det samme problemet som deg. Har fått vite av legen at de fleste antidepressiva har bivirkninger som nedsatt sexlyst. Men de fleste legene ser på dette som et lite problem, for de mener den positive virkningen av medisinen veier opp for denne bivirkningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...