Gå til innhold

Arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Gjest Så undrende
Skrevet

Jeg har gått arb.ledig leeenge, og nå går tiden ut i følge beregningene så skal jeg slutte å få dagpenger i midten av juni.

Men i dag fikk jeg nye meldekort og de holder helt til starten av august!! Betyr det at jeg vil fortsette å få penger eller blir det bare kuttet uten mer brev etc. Skal jeg bare lavære å sende inn etter midten av juni?

Hva skjer nå, jeg har fremdeles ikke jobb og det er kjempevanskelig å få i det hele tatt kommet med på intervju-rundene... :-(

Må jeg nå over til sosialhjelp for å klare meg??? HÅper virkelig ikke at det er så ille for de som er langtids arbeidsledige! Grusomt nok det lissom!!! OM vi ikke attpåtil må stå med lua i hånda og be om penger på et stinkende offentlig ekkelt sosialkontor!! :-(

Skrevet

Tja, hvem tror du er innom sosialen, hvis det ikke er arbeidsledige uten rett til dagpenger? :-) Tro meg, det finnes verre ting her i verden enn å være nødt å kontakte sosialkontoret ..

Meldekort skal du sende inn uansett om du får penger eller ei - både for å vise at du står arbeidsledig/få tilbud om jobb, og som vilkår for å få sosialstønad.

Mener å ha lest om løsninger mht arbeidsmarkedstiltak for de med lengst stønadsperiode (ca 1,5 år) når denne er over, men husker ikke helt hva det dreide seg om. Du får spørre på aetat om de har noe mer å tilby - forsøke å komme deg over på tiltak (da får du stønad til livsopphold - om enn liten) ..

Skrevet

Får man ikke et vedtak om dagpenger da? Bør stå der hvor lenge man har rettigheter. Spør de som jobber på aetat, da vel?

Har du ikke rett på mere dagpenger bør du raskest mulig oppsøke et stinkende sosialkontor, med eller uten lue i hånda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...