Gå til innhold

hvor lett/vanskelig er det å finne en privatpraktiserende psykolog/psykiater?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

Siden DPS ikke gir meg noe tilbud og behandleren fortsatt er langtidssykemeldt så er jeg nødt til å finne en privatpraktiserende stabil behandler et sted. Ser på lista som jeg fikk tilsendt fra DPS og lurer på hvor jeg skal begynne hen. Skal jeg skrive et standardbrev til de jeg ønsker å prøve? kan jeg be om noen prøvetimer for å se om kjemien passer? Er det mulig å komme frem til de privatpraktiserende på telefon? og hvor vanskelig er det om jeg helst ønsker en psykiater? Finnes det privatpraktiserende psykologer som også kan samarbeide med en lege med tileggsutdannelse i psykiatri?

det ble mange spørsmål her men om noen kan svare på dette eller har egne erfaringer så blir jeg veldig glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så veldig mye om hvor lett eller vanskelig det er å finne en privatpraktiserende psykolog. Jeg fik kontakt med en kjempeflink (i allefall for meg) via arbeidsgiver. Min depresjon ble utløst av mobbing på arbeidsplassen og de tok seg faktisk bryet med å skaffe meg time hos en psykolog innen dette fagfeltet. Nå holder det at jeg sender en sms om timeavtale til henne når jeg trenger hjelp.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

bør bare legge til at jeg bor i Oslo-området hvis det har noen betydning for hvor lett/vanskelig det er å finne noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det går an å svare generelt på hvor vanskelig det er å komme til, men derimot vet jeg at det kan være svært effektivt å skrive et personlig brev og sende til flere samtidig. Du vil da sannsynligvis bli kontaktet av noen, og få tilbud om å komme til en samtale. Dersom du ikke føler at det er sannsynlig at vedkommende kan hjelpe deg - så kan du si fra om dette etter de første timene.

Fordelen med å sende til mange samtidig - og du kan evt. bare skrive til psykiaterne på listen - er at du da sannsynligvis vil få et tilbud mye raskere enn om du bare skriver til en om gangen.

Noen har hell med seg ved å ta kontakt på telefon, men siden de fleste har kort telefontid kan det være vanskelig å komme i kontakt - og enda vanskeligere å få vedkommende interessert i å gi et tilbud til akkurat deg.

Flere behandlere pleier ikke svare på andre henvendelser enn de som de har et behandlingstilbud til, mens andre også sender brev om at de ikke har kapasitet.

Hvis du selv viser motivasjon for å komme i behandling ved å legge "sjelen" din i et slikt brev, øker det sannsynligheten for at noen gir deg et tilbud.

I denne sammenheng er det en stor fcrdel å bo i Oslo-området, da det her er mange privatpraktiserende.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør bare legge til at jeg bor i Oslo-området hvis det har noen betydning for hvor lett/vanskelig det er å finne noen

Prøv å denne adressen:

www.angstogjubel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boerre

Ta kontakt med norsk psykologforening på tlf: 23103130 de har oversikt over alle psykologer med og uten samarbeids avtale i norge.

De svarer sikkert greit på noen av spm. dine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...