Gå til innhold

Venninne eller fagfolk?

Anbefalte innlegg

Gjest wonderwhyme

I all fortrolighet betrodde min venninne "Yasmin"

om et overgrep som jeg opplevde på en hyttetur, Hun fortalte det videre til "Anni"..

På en fest lenge etterpå kom "Jan" mannen til "Anni" og prøvde seg på meg. "Jan" ble litt voldelig, men ga seg uten fullbyrdelse.. Jeg truet med å fortelle om dette til "Anni", og gjorde det. Av en merkelig grunn "pyntet" jeg på sannheta og fikk den til å høres veldig uskyldig ut. Dette gjorde jeg selv om jeg ikke hadde gjort noe for å oppmuntre han..

Mange år etterpå får jeg høre om at jeg har lagt ut rykter om at "Jan" har voldtatt meg.

I disse to hendelsene var ikke de samme personene involvert. Men dog får jeg vite om både ryktet og overgrepet av en meget sint "Jan"!

Hvordan vet "Jan" om min gamle historie?

Jeg ble en erfaring rikere, og fant ut at det er bedre å stole på fagfolk enn "gode" venninner som Yasmin og Anni.

Hva mener andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149265-venninne-eller-fagfolk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette du forteller er vel det vi alle er redd for når vi forteller andre mennesker om det vi har opplevd. selv sliter jeg med å la venninnene mine få en sjanse til å vise at de er til å stole på, men jeg tror at man bør gi folk sjanser og la dem få vise at ikke alle er like. fagfolk kan være det beste, men for å komme seg videre tror jeg å ha noen gode støtter rundt seg er like viktig og venner er ofte slike støtter.. men det kan godt være helt feil.. bare det jeg mente rett og slett..

• 2 uker senere...
Gjest tjohooo

Fordi Anni selvfølgelig konfronterte Jan med det du sa, og han er en manipulerende drittsekk som Anni gjerne vil tro på, og da ble det gjennom den grøten koblet til at du tidligere har blitt voldtatt.

Hva kan du gjøre? Svært lite. Du kan fortelle dem EN gang hvordan det henger sammen, og så forsøke å gå videre i livet ditt. Det er vondt å ha på seg noe man ikke har gjort når det dreier seg om slike alvorlige ting.

Snakk mye heller med fagfolk enn venninner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...