laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Å drikke øl&vin i parkene? (det er jo i såfall en god ting, for all del..Kjekt at folk som ikke har egen hage også kan være ute for å kose seg..;-)) Jeg husker bare at for et par år siden var man gjerne litt ano med flaskeforet når man satt i parken og grillet e.l Nå trenger man jo ikke å legitimere øllingen med grill, alle øller hvor&når de vil. Har man bare bestemt at man ikke gidder å håndheve denne loven eller er den opphevet uten at jeg har fått det med meg? Noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvordan det er Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er forbudt lenger, men jeg håper du har rett! Få ting er så sympatiske som å sitte med en pils i parken en varm sommers dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er forbudt lenger, men jeg håper du har rett! Få ting er så sympatiske som å sitte med en pils i parken en varm sommers dag. Jeg har ikke lest noe sånt noe sted jeg heller, men legger altså merke til at ingen lenger ser ut til å gidde å gjemme flasker og være ano.. Her om dagen så jeg tre politier i uniform som paraderte gjennom Olaf Ryesparken og da var det minst en seks-syv selskaper som hadde åpenlyse øller som de drakk av. Ingen reagerte, ikke politiet og ikke øleierne..Har sett mye sånt i sommer og lurer derfor på om forbudet endelig er opphevet.. Og du har rett..Få ting er så hyggelig som en pils i det grønne på en fin sommerdag! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er forbudt lenger, men jeg håper du har rett! Få ting er så sympatiske som å sitte med en pils i parken en varm sommers dag. Jeg har ikke lest noe sånt noe sted jeg heller, men legger altså merke til at ingen lenger ser ut til å gidde å gjemme flasker og være ano.. Her om dagen så jeg tre politier i uniform som paraderte gjennom Olaf Ryesparken og da var det minst en seks-syv selskaper som hadde åpenlyse øller som de drakk av. Ingen reagerte, ikke politiet og ikke øleierne..Har sett mye sånt i sommer og lurer derfor på om forbudet endelig er opphevet.. Og du har rett..Få ting er så hyggelig som en pils i det grønne på en fin sommerdag! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Tror dette går innunder at det ikke er lov å drikke på ett offentlig sted. Det blir ofte praktisert i byer, men kanskje det ses litt mellom fingrene i en park og hvis det går sømmelig for seg. Litt skjønn er alltid lov å bruke. Ikke lenge siden det ble bøtelegging der jeg er i fra for drikking på offentlig sted. Men bota kom fordi vedkommende nektet å tømme ut innholdet etter å ha fått beskjed om at drikkingen var forbudt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lett Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg tror ikke politiet "gidder" å håndheve dette forbudet veldig strengt lenger. De er imidlertid strengere dersom den eller de som drikker ikke oppfører seg akseptabelt. Boten er da et greit middel for å få dem til å oppføre seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det kommer nok aldri til å bli lovlig. Er det en ting som ikke skjer med alkohollovgivningen, så er det at den blir mindre streng. Imidlertid er det nok en del skjønn ute og går. Voksne folk som drikker øl og vin på picnic i parken er jo noe ganske annet enn idioter som raver rundt på gata og kaster ølflasker. "............................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ikke lovlig, bare noe politiet ikke stresser så grådig med lenger..Det var i grunn det jeg trodde. Men det er jo fint at de ikke lenger gidder å gå med lys og lykte etter folk som koser seg med en øl ute.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ikke lovlig, bare noe politiet ikke stresser så grådig med lenger..Det var i grunn det jeg trodde. Men det er jo fint at de ikke lenger gidder å gå med lys og lykte etter folk som koser seg med en øl ute.. :-) Jepp. Det er så vanvittig hyggelig å sitte i parken med vin, mat og gode venner. ;oD 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.