Gå til innhold

Er det ikke forbudt lenger?

laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Å drikke øl&vin i parkene?

(det er jo i såfall en god ting, for all del..Kjekt at folk som ikke har egen hage også kan være ute for å kose seg..;-))

Jeg husker bare at for et par år siden var man gjerne litt ano med flaskeforet når man satt i parken og grillet e.l

Nå trenger man jo ikke å legitimere øllingen med grill, alle øller hvor&når de vil.

Har man bare bestemt at man ikke gidder å håndheve denne loven eller er den opphevet uten at jeg har fått det med meg?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hvordan det er

Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er forbudt lenger, men jeg håper du har rett! Få ting er så sympatiske som å sitte med en pils i parken en varm sommers dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er forbudt lenger, men jeg håper du har rett! Få ting er så sympatiske som å sitte med en pils i parken en varm sommers dag.

Jeg har ikke lest noe sånt noe sted jeg heller, men legger altså merke til at ingen lenger ser ut til å gidde å gjemme flasker og være ano..

Her om dagen så jeg tre politier i uniform som paraderte gjennom Olaf Ryesparken og da var det minst en seks-syv selskaper som hadde åpenlyse øller som de drakk av. Ingen reagerte, ikke politiet og ikke øleierne..Har sett mye sånt i sommer og lurer derfor på om forbudet endelig er opphevet..

Og du har rett..Få ting er så hyggelig som en pils i det grønne på en fin sommerdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har ikke lest noe sånt noe sted jeg heller, men legger altså merke til at ingen lenger ser ut til å gidde å gjemme flasker og være ano..

Her om dagen så jeg tre politier i uniform som paraderte gjennom Olaf Ryesparken og da var det minst en seks-syv selskaper som hadde åpenlyse øller som de drakk av. Ingen reagerte, ikke politiet og ikke øleierne..Har sett mye sånt i sommer og lurer derfor på om forbudet endelig er opphevet..

Og du har rett..Få ting er så hyggelig som en pils i det grønne på en fin sommerdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette går innunder at det ikke er lov å drikke på ett offentlig sted. Det blir ofte praktisert i byer, men kanskje det ses litt mellom fingrene i en park og hvis det går sømmelig for seg. Litt skjønn er alltid lov å bruke.

Ikke lenge siden det ble bøtelegging der jeg er i fra for drikking på offentlig sted. Men bota kom fordi vedkommende nektet å tømme ut innholdet etter å ha fått beskjed om at drikkingen var forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke politiet "gidder" å håndheve dette forbudet veldig strengt lenger. De er imidlertid strengere dersom den eller de som drikker ikke oppfører seg akseptabelt. Boten er da et greit middel for å få dem til å oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok aldri til å bli lovlig. Er det en ting som ikke skjer med alkohollovgivningen, så er det at den blir mindre streng.

Imidlertid er det nok en del skjønn ute og går. Voksne folk som drikker øl og vin på picnic i parken er jo noe ganske annet enn idioter som raver rundt på gata og kaster ølflasker.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ikke lovlig, bare noe politiet ikke stresser så grådig med lenger..Det var i grunn det jeg trodde. Men det er jo fint at de ikke lenger gidder å gå med lys og lykte etter folk som koser seg med en øl ute..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Ikke lovlig, bare noe politiet ikke stresser så grådig med lenger..Det var i grunn det jeg trodde. Men det er jo fint at de ikke lenger gidder å gå med lys og lykte etter folk som koser seg med en øl ute..

:-)

Jepp. Det er så vanvittig hyggelig å sitte i parken med vin, mat og gode venner. ;oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...