Gå til innhold

Hard fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat

Hei hei

Jeg har gått med en konstant hodepine nå i snart 1 1/2 år... er sliten og lei men begynner å finne meg i at det er slik det blir i framtiden også.

Går nå til psykomotorisk fysoterapi. Hun som behandler meg der spurte hvor legne jeg viste at jeg hadde hatt spenninger i kroppen og da svarte jeg at jeg gikk til fysoterapaut første gang da jeg var 16. Jeg hadda da hatt en del ryggsmerter en stund.

Jeg pratet senere meg pappa om dette og han fortalte at da jeg gikk til et akkunpuntur og fotsoneterapi da jeg var liten (ca 10 år) (for noe annet) Så hadde denne behandleren funnet spenninger i kroppen min som han ikke klart å få opp... Dvs. han fikk de opp men det tokk ikke lang tid (14dager)så var de tilbake igjen. Dette mente behandleren at kom av en hard fødsel.. Jeg brukte litt for lang tid på å komme ut og da jeg kom ut var jeg blå/lilla og det tok litt tid før jeg begynnte å puste. Behandleren rådet oss til å slutte hos han fordi han ikke fikk noen ting ut av behandlingen... han kunne ikke hjelpe meg.

Er dette en forklaring på spenninger i kroppen, kan jeg ha hatt dette siden jeg vare nyfødt og at det etter fødselen bare har opparbeidet seg?!? Har tradisjonell medisin noen tilltro til dette??

Bør vel legge til at jeg aldri har hatt hodepine før for 1 1/2 år siden.. siden har den vært der. Har vært innlagt på sykehuset (tatt CT MR EEG EKG.... osv) men de gav meg bare spenningshodepine som et "svar". Men de viste ikke hva det kom av. Er det noe som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14930-hard-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Desperat !

Slike forklaringer som at dette skulle skyldes en hard fødsel vil jo være umulig å bevise, og det vil i alle fall ikke få noen behandlingsmessige konsekvenser. Hvis slike forklaringer gjør det lettere å¨leve med plagene, er det sikkert ikke noen som har noe imot det - men ellers synes jeg slike teorier er lite fruktbare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14930-hard-f%C3%B8dsel/#findComment-71431
Del på andre sider

Gjest Desperat

Kjære Desperat !

Slike forklaringer som at dette skulle skyldes en hard fødsel vil jo være umulig å bevise, og det vil i alle fall ikke få noen behandlingsmessige konsekvenser. Hvis slike forklaringer gjør det lettere å¨leve med plagene, er det sikkert ikke noen som har noe imot det - men ellers synes jeg slike teorier er lite fruktbare.

Poenget mitt er ikke å legge "skylden" på noe. Men å slutte å lete etter andre årsaker når det er bare å leve med. Det er ikke altid like lett å leve å håpet om at i morgen forsvinner det. Da hadde det vært lette å funnet seg til rette med at hodepinen vil være der forever.

Men tusen takk for svaret. Setter virkleig pris på denne tjenesten og den insatsen dere leger gjør her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14930-hard-f%C3%B8dsel/#findComment-71616
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...