Gå til innhold

Ekstraslag eller noe annet?!? HJELP,NOEN?!?

Anbefalte innlegg

Gjest hoppende hjerte

Jeg er en jente på 23 år som snart ikke vet hva jeg skal gjøre med mine ekstraslag(eller hva det nå er).Jeg blir kjempeengstelig hver gang jeg kjenner dette, og synes tilstanden bare blir verre og verre.Er veldig allergisk, både mot mat,støv og pollen, og plages veldig ofte med luft i magen.For ett år siden kjente jeg "kraftige dump" i brystet for første gang.Siden har det bare økt på, og tror det oppstår hver gang jeg har luft i magen/er oppblåst.I dag rykket det til,som et kraftig dunk/hjertet snubla mens jeg var i en butikk.Ble kjemperedd, og måtte gå ut. Sist mandag da jeg kom fra trening, fikk jeg mange ekstraslag etter hverandre(kanskje 3 stk).Jeg rakk t.o.m å kjenne på pulsen idet det sto på, og kjente hvor uregelmessig pulsen var en kort stund.Også da hadde jeg luft i magen! Det må vel være en sammenheng her?! Går det ann at hjertet mitt er blitt for "hypersensitivt"? Altså,kan min sterke fokusering på hjertet det siste året ha skapt et nervøst hjerte, som reagerer oftere på både latter,sinne,glede og angst? Har tatt ultralyd,ekg i hvile + blodprøver som jeg ikke vet hva var, og alt dette var greit! Men jeg har ALDRI fått registrert mine ekstraslag...skal reise til utlandet neste uke, men gruer meg som bare det. Er redd for at jeg en dag skal få hjertestans på grunn av disse hoppene,dunkene,uregelmessighetene.Finnes det noen der ute som plages med luft i magen og som kjenner ekstraslag i forbindelse med dette?!? Vet at et og annet ekstraslag er innenfor normalen, men hva når det kommer 3 etter hverandre? er det farlig?!? Snart ser jeg mørkt på alt.Kvier meg snart for å gå ut, i frykt for at det skal utløse masse ekstraslag.Kan i tillegg nevne at jeg får et slags press oppover i hodet/litt ned i brystet når jeg reiser meg fort.Kan dette skyldes stiv nakke(plages med det), eller kan dette være ANGINA?!? ser man slikt på ultralyd? Farfar hadde angina, men det skal vel ikke være tilfellet for en 23 årig jente??? svar fort hvis dere plages med det samme, og kan roe meg ned!!! jeg er fryktelig redd! Skjønner ikke hvorfor disse ekstraslagene kommer når jeg ikke er nervøs,de er så fryktelig ubehagelige!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149325-ekstraslag-eller-noe-annet-hjelpnoen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

wishingWell

Hei!

Har vert plaget i over 8 år med akkurat det du snakker om.Har vert MEGET godt utredet,og fått de svarene jeg trenger.Vet også at det virkelig hjelper å prate med likesinnede.Så bare send meg en e-mail så kan vi prates!:-)

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...