Gå til innhold

Jeg mister alt håret jo!!

Gjest kvinnelig hårtap

Anbefalte innlegg

Gjest kvinnelig hårtap

Ganske tragisk, siden jeg er kvinne og bare 34 år...

Har vært hos lege, og de kan ikke gjøre noe.

Så langt har jeg tatt blodprøver for å se om jeg mangler noe. Men alle prøvene var fine.

Jeg prøvde også å ta b-vitaminer, men syntes ikke dette hjalp noe.

Merker også at håret er blitt usedvanlig sprøtt og tørt, og det krøller seg veldig.

Til nå har legene syntes at jeg har tykt hår, men det er fordi jeg har hatt mye å ta av....Nå er "parykken" blitt en tredel av hva den var, og fortsatt har ikke hårtapet stoppet opp.

Jeg tenker på å ta en hudprøve av hodebunnen for å sjekke om det er infeksjoner.

Var hos hudlege nettopp, og jeg følte han nærmest lo av meg (jeg hadde en god "hårdag" der håret så rimelig sunt og fyldig ut, fordi det krøller seg etter vask og ser ikke så tynt ut samme dag det er nyvasket).

Har gitt litt opp merker jeg...

Ser at det er ei mor i klassen til sønnen min som har enda mindre hår enn jeg. Kunne vært fristende å høre hva hun har gjort...og hva evt leger sier til henne..

Har tenkt på alt fra radongass og stråling til stress. Men jeg har det ikke mer stressende enn jeg har hatt det tidligere og jeg opplever heller ikke noe som er spesielt anderledes på det psykiske plan.

Har tenkt på at hårprodukter inneholder mange stoffer, som jeg gjerne kan reagere mot...Og prøver meg litt fram....Men mister like mye hår samme hva jeg bruker. Farger ikke håret så ofte lenger.

Noen som har forslag på hva jeg skal gjøre videre?

Glemte å si at farmora mi brukte parykk, ....men hun hadde tynt hår fra fødselen av... Jeg har hatt tykt hår dvs. tynne hår, men svært mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

En venninne av meg begynte å røyte uvanlig mye. Hun fikk råd om å spise ølgjær og B-vitaminer. Hun spiste det men det tok over et halvt år med daglige doser før hun merket forskjell.

Min svigersøster hadde lavt stoffskifte og mistet hår. Det ga seg da hun fikk medisiner mot dette.

Det må jo ha en grunn på deg også. Neste gang du går til legen, så ikke vask håret først. La ham se deg på en dårlig hårdag. Ta gjerne med et førbilde hvor din kraftige manke vises.

Kanskje det er så enkelt som at du har feil shampoo. Noen reagerer på det også. Ta en tur til en flink frisør, de har faktisk mye peiling på hodebunnsproblemer som kan gi hårtap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

I noen perioder etter at den yngste var født, mistet jeg hår. Var også hos hudlege uten at han kunne hjelpe. Fikk rådet om å prøve Hårkontroll og det hjalp som et skudd. Middelet har også stoppet håravfall på 2 andre jeg kjenner. Du får kjøpt det hos frisør. Det er en form for kosttilskudd. Selv tok jeg en type kosttilskudd både før og da håret var håpløst uten at det hjalp.

Ville ha prøvd Hårkontroll var jeg deg. Skader i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipser om lavt stoffskifte som en annen sier. Legen tok vel blodprøve i den forbindelse også?

Hårtap kan være psykisk betinget. Stress? Depresjon?

Spiseforstyrrelser?

Prøv 'Balansert Mega-B-stress' - fås i s.k. helsekostforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Kjøp en shampo hos frisøren som renser hodebunnen slik at slaggstoffer fjernes fra hårsekkene. Det gir bedre vekstpotensial :)

Tren, ta vitamintilskudd (og folsyre), trives i hverdagen, rens kroppen. Hair&SKingain kan du også bruke.

Jeg har selv prøvd diverse shampoer mot hårtap, men det som virket best var det jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...