Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke om du kan svare meg på dette, men jeg prøver ihvertfall!

Har skrevet inn her før, fordi jeg har vært plaget av svimmelhet i snart 5 måneder. De siste 2 månedene har jeg også hatt litt øresus i det venstre øret. (bare av og til)

Jeg har vært hos legen min pga dette 4-5 ganger, men han vil ikke sende meg til CT-scanning.

Den siste konklusjonen hans er at jeg har stive nakkemuskler, noe som stemmer. Derfor går jeg til fysioterapi nå.

Jeg føler meg imidlertid ikke helt trygg på denne diagnosen, spesielt fordi stive nakkemuskler ikke fører til øresus. Det hadde derfor vært beroligende å få sjekket at alt er som det skal i hjernen...

Men hva gjør jeg? Etter som jeg har forstått det må man jo ha henvisning fra lege dersom man skal ta CT.

Begynner å bli litt lei av dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14936-legen-h%C3%B8rer-ikke-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære fuzzy !

Det er riktig at du må ha henvisning fra lege for å komme i CT. Det er også riktig at man kan få øresus av stramme nakkemuskler, og det er riktig at øresus og svimmelhet kan ha andre årsaker der man må ha CT for å stille diagnosen. Hva skal du da gjøre ? Tja, du blir kanskje nødt til å konsultere en anne lege dersom du har bestemt deg for at du ønsker CT ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...