Gjest Doler, som er nickløs i tråden! Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Ok, så har det skjedd igjen! Har blitt beskyldt nok en gang for å ha hatt sex med mannen til en venninne!!! Dette har skjedd en gang før (med en annen) som er basert på løse beskyldninger fra ondsinnede tunger uten et snev av sannhet! Her om dagen fikk jeg en telefon fra en venninne som på en litt lattermild måte kom med at jeg måtte passe meg for den og den fordi det gikk løsaktige rykter om at jeg var ute etter mannen hennes! Heldigvis så kjenner min venninne meg, og vet at dette ikke er tilfelle, men uansett så er det nå utover bygda... jeg mottar stygge blikk fra noen, og noen andre bare flirer... Saken er at mannen hennes hadde komt fra en fest hos en felles venninne (som han har vært utro med før, og som prøver å gjøre ALT for å få ham) som jeg trodde var en god venninne... da jeg har støttet henne maksimalt ut av et forhold med en psykopat, mottatt drapstrusler, formidlet beskjeder, kontaktet politi, fått besøksforbud, sittet lange netter og hørt, lyttet og gitt så gode råd som er uproffesjonelt mulig, støttet opp under så godt så mulig! Nå hadde hun sagt til denne mannen (til venninna mi) at jeg har gått rundt og sagt at vi har et forhold! hun sa en frase som jeg vet er blitt sagt av meg, det med at denne mannen har en flørtete måte å være på, og at mange tror han prøver seg, men det bare er kødd, og at jeg heller aldri ville funnet på å gå til det skrittet at jeg trodde han var ute etter meg, har kjent ham så lenge at jeg kjenner dem ut og inn... Men min venninne (akkurat nå min xvenninne) nekter på å ha sagt noe, og kom med den at hun ikke kunne skjønne hvrofor HAN prøvde å ødelegge samboerskapet sitt med å gå å spre løgner om henne?!?! Det jævligeste er at hun har trekkt meg inn i dette, uten grunn, hun vet at jeg sliter med økonomiske problemr for tiden, at jeg sliter med eksamen, at jeg sliter med kjærligheten og at jeg er MEGET langt nede for tiden og har vært det et halvt års tid! Også gjør hun dette mot meg:( Det rare er at min venninne som ikke tror at jeg har lagt meg etter mannen hennes, har vært storsinnet og tilgitt sin mann og vår felles venninne (men de er ikke venner lenger, og hun har INGENTING imot henne, selv om de ikke er bestevenner lenger) og allikavell lager hun problemer:( Vet ikke hvro jeg vil hen med dette innlegget, måtte vel egentlig bare får det ut! 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Men hvis noen har sagt at noen har sagt, så kan det jo ofte oppstå kjempestore misforståelser, særlig når det er festing med inn i bildet? 0 Siter
Gjest Doler, som er nickløs i tråden Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Men hvis noen har sagt at noen har sagt, så kan det jo ofte oppstå kjempestore misforståelser, særlig når det er festing med inn i bildet? Det er akkurat det, at mannen til venninnen min sa den frasen som jeg har sagt til den X venninnen min og INGEN andre... Fordi hun har sittet og bedyret sin kjærlighet til denne mannen, og jeg har bedt henne ligge unna....Så jeg vet at hun har praplet!!! Hun hadde bare sittet å pratet sa hun, om ingenting, om mannen som som snart skal bli pappa for andre gang, og om åssen det skulle bli osv... og dette er ikke sant, for de hadde kun snakket om henne, og hennes problemer (hun er veldig sånn, har hun problemer skal alle høre på, har du problem er det ALLE som sliter, og å lytte til andre takler hun ikke) og om meg, og om hvor dårlig gjort det var av meg å legge meg etter ham!!! Han ble sjokket, for han hadde ikke merket noe av det, og det med at vi har hatt sex er jo litt mere sjokkerende da det ikke har hendt! JEG vet med sikkerhet at hun har løyet meg MIDT opp i ansiktet... og løyner for å redde seg selv er jeg lite for, iallefall når det går ut over en venninne som ikke har gjort annet enn å stille opp til det maksimale 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Det er akkurat det, at mannen til venninnen min sa den frasen som jeg har sagt til den X venninnen min og INGEN andre... Fordi hun har sittet og bedyret sin kjærlighet til denne mannen, og jeg har bedt henne ligge unna....Så jeg vet at hun har praplet!!! Hun hadde bare sittet å pratet sa hun, om ingenting, om mannen som som snart skal bli pappa for andre gang, og om åssen det skulle bli osv... og dette er ikke sant, for de hadde kun snakket om henne, og hennes problemer (hun er veldig sånn, har hun problemer skal alle høre på, har du problem er det ALLE som sliter, og å lytte til andre takler hun ikke) og om meg, og om hvor dårlig gjort det var av meg å legge meg etter ham!!! Han ble sjokket, for han hadde ikke merket noe av det, og det med at vi har hatt sex er jo litt mere sjokkerende da det ikke har hendt! JEG vet med sikkerhet at hun har løyet meg MIDT opp i ansiktet... og løyner for å redde seg selv er jeg lite for, iallefall når det går ut over en venninne som ikke har gjort annet enn å stille opp til det maksimale Tja, hadde en sånn venninne selv, som fikk andre til å fremstå som det hun selv var/hadde sagt, på en måte. Prøvde å ta dette opp med henne, men hun hadde alltid en bortforklaring. Så da hun begynte sånn med meg også, gadd jeg ikke mer. Jeg holder meg unna henne, og hun sier ting om MEG til alle de andre lettlurte folka som gidder å høre på. Jeg bryr meg ikke lenger! Noen folk vil alltid være sånn, og det eneste du er tjent med er å ikke reagere, og holde deg unna. Jeg har også stilt opp mye for jenta, tatt henne i forsvar når hun ikke har vært til stede og lignende, og det orker jeg ikke mer. Jeg holder meg til de av vennene mine som ikke biter på historiene hennes, men prøver å gå i meg selv også - tror meg ikke bedre enn henne selv om hun holder på sånn, om du skjønner. 0 Siter
angelica2 Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 På meg virker det som om din ex-venninne er den som er psykopaten (du skrev at du har stilt opp for henne og hjulpet henne gjennom et vanskelig samlivsbrudd med en psykopat). Psykopater er nemlig eksperter på å sette seg selv i en "offer-rolle slik at utenforstående kan få inntrykk av at de rundt (i dette tilfelle hennes eks) er det syke - mens kanskje sannheten er at det er hun som har syk. Sannsynligvis er hun også ekstremt sjalu (du skriver at hun gjør alt for å få deres felles venninnes mann og at hun allerede har vært utro med han). - Hun lever i en fantasiverden og er redd for at du også er interessert , og skyr ingen midler for å finne ut reaksjonen til denne mannen når hun påstår ting du har sagt osv... Mitt råd - kom deg (dere) unna denne damen og ha minimal kontakt. Hun virker svært manipulerende spør du meg... 0 Siter
Gjest Doler, som er nickløs i tråden Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Tja, hadde en sånn venninne selv, som fikk andre til å fremstå som det hun selv var/hadde sagt, på en måte. Prøvde å ta dette opp med henne, men hun hadde alltid en bortforklaring. Så da hun begynte sånn med meg også, gadd jeg ikke mer. Jeg holder meg unna henne, og hun sier ting om MEG til alle de andre lettlurte folka som gidder å høre på. Jeg bryr meg ikke lenger! Noen folk vil alltid være sånn, og det eneste du er tjent med er å ikke reagere, og holde deg unna. Jeg har også stilt opp mye for jenta, tatt henne i forsvar når hun ikke har vært til stede og lignende, og det orker jeg ikke mer. Jeg holder meg til de av vennene mine som ikke biter på historiene hennes, men prøver å gå i meg selv også - tror meg ikke bedre enn henne selv om hun holder på sånn, om du skjønner. Skjønner hva du mener, og kommer ikke til å ha noe mere omgang med henne! Men det var ikke dette jeg trengte nå, akkurat nå trenger jeg oppbacking, og venner som er der for meg i en tung periode... men det ser ut som jeg blir alene denne gangen og:( 0 Siter
Gjest Doler, som er nickløs i tråden! Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 På meg virker det som om din ex-venninne er den som er psykopaten (du skrev at du har stilt opp for henne og hjulpet henne gjennom et vanskelig samlivsbrudd med en psykopat). Psykopater er nemlig eksperter på å sette seg selv i en "offer-rolle slik at utenforstående kan få inntrykk av at de rundt (i dette tilfelle hennes eks) er det syke - mens kanskje sannheten er at det er hun som har syk. Sannsynligvis er hun også ekstremt sjalu (du skriver at hun gjør alt for å få deres felles venninnes mann og at hun allerede har vært utro med han). - Hun lever i en fantasiverden og er redd for at du også er interessert , og skyr ingen midler for å finne ut reaksjonen til denne mannen når hun påstår ting du har sagt osv... Mitt råd - kom deg (dere) unna denne damen og ha minimal kontakt. Hun virker svært manipulerende spør du meg... phu.... har selv tenkt tanken, men drapstrusslene fra xen hennes er reelle, og ikke bare mot meg... Men begynner idag å skjønne at hun faktisk var skyld i dette selv... Kjennte xen hennes ganske bra, før jeg ble kjennt med henne og vet han er psykopat, men nå lurer jeg sterkt på om hun er det samme.... 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Skjønner hva du mener, og kommer ikke til å ha noe mere omgang med henne! Men det var ikke dette jeg trengte nå, akkurat nå trenger jeg oppbacking, og venner som er der for meg i en tung periode... men det ser ut som jeg blir alene denne gangen og:( Slike "venner" har du det best uten. Men prøv for all del også å gå i deg selv og se om ikke du selv også kan forbedre noe. Man må ikke bli så blendet av andres feiltak at man glemmer å se på seg selv. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 På meg virker det som om din ex-venninne er den som er psykopaten (du skrev at du har stilt opp for henne og hjulpet henne gjennom et vanskelig samlivsbrudd med en psykopat). Psykopater er nemlig eksperter på å sette seg selv i en "offer-rolle slik at utenforstående kan få inntrykk av at de rundt (i dette tilfelle hennes eks) er det syke - mens kanskje sannheten er at det er hun som har syk. Sannsynligvis er hun også ekstremt sjalu (du skriver at hun gjør alt for å få deres felles venninnes mann og at hun allerede har vært utro med han). - Hun lever i en fantasiverden og er redd for at du også er interessert , og skyr ingen midler for å finne ut reaksjonen til denne mannen når hun påstår ting du har sagt osv... Mitt råd - kom deg (dere) unna denne damen og ha minimal kontakt. Hun virker svært manipulerende spør du meg... La oss nå ikke dreie dette inn på psykopati (Kan være hun har fått sine problemer etter det forholdet, eller at det var nettopp pga problemene at psykopateksen hennes valgte henne, ikke sant...) Manipulerende folk trenger ikke være psykopater, men det kan være lurt å trekke seg unna og ikke la det gå inn på seg når man blir virret inn i slike kaos-tilstander. 0 Siter
Gjest Doler, som er nickløs i tråden Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Slike "venner" har du det best uten. Men prøv for all del også å gå i deg selv og se om ikke du selv også kan forbedre noe. Man må ikke bli så blendet av andres feiltak at man glemmer å se på seg selv. Når det gjelder den situasjonen der, så kan jeg ikke gå mere i meg selv, enn hva jeg allerede har gjort. Fordi jeg vet hva som er sannhet og jeg vet hun lyver... Men selvfølgelig, man skal ikke spørr når man har det vondt og vanskelig, og det er svært sjeldent jeg plager mine venner om detaljer om meg selv, og de få gangene jeg virkelig trenger det, så går hun hen og gjør noe sånt som dette mot meg... og det syntes jeg er meget uselt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.