Gå til innhold

Kan man være manisk bare i hodet?


Gjest Ayhla

Anbefalte innlegg

Gjest Ayhla

Jeg har hatt manier/hypomanier mange ganger.

Da er jeg utrolig aktiv,snakker i ett kjør,løper rundt og gjør en masse ting,handler mye jeg ikke trenger osv.

Denne gangen har jeg bare et voldsomt tankekjør. Kan ikke holde fast en eneste tanke, de hopper og spretter og er uten fornustig innhold.

Jeg sluttet brått på Lithium for 14 dager siden, og begynte på Johannesurt fordi jeg var redd for at det skulle komme en nedtur. Nå var jeg sikker på at jeg var utenfor fare mht svinging.

Kanskje jeg bare er litt paranoid, og en anelse dårlig samvittighet fordi jeg sluttet.

Har noen av dere opplevd at bare hodet blir manisk og ikke kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ayhla

Hva var tanken bak å slutte brått?

Jeg sluttet med Lithium fordi jeg ble både manisk OG depressiv på en gang, og fordi jeg fikk så sterke selvmordsønsker. Jeg ble veldig redd og la skylda på medisinene. Om det var grunnen eller ikke vet jeg ikke, men det virket fornuftig der og da og kutte dem ut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal snakke med legen din og få en ny medisin som fungerer bedre for deg. Når man er såpass syk (manisk depressiv) så virker sjelden Johannesurt veldig bra. Jeg er veldig plaget av angst og depresjon, og bruker antidepressiva. Og for meg har aldri Johannesurt virket i det hele tatt. Syns du heller skal få noen nye medisiner som kan hjelpe deg skikkelig. Det er ofte man må prøve litt forskjellige medisiner for å finne den rette som passer akkurat for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...