Gå til innhold

Korreksjon av synet med laser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor(i landet!), hvordan, vondt, pris osv.

Noen?

:o)

Gjest Heksia
Skrevet

Det gjøres i Larvik, Drammen, Oslo i hvert fall.. Søk på laser og øye el. lasik (metode) så får du opp masse info tror jeg. Koster ca. 15.000 pr øye. Ikke særlig vondt, fort gjort.

Skrevet

Det gjøres i Larvik, Drammen, Oslo i hvert fall.. Søk på laser og øye el. lasik (metode) så får du opp masse info tror jeg. Koster ca. 15.000 pr øye. Ikke særlig vondt, fort gjort.

"ikke særlig vondt".. vil det si LITT vondt? Eller bare "ekkelt"? eller...?

Gjest Heksia
Skrevet

"ikke særlig vondt".. vil det si LITT vondt? Eller bare "ekkelt"? eller...?

Bittelitt vondt,- og litt ekkelt, og over på noen få minutter! Mye mindre ille enn man går og gruer seg for i forkant!

Gjest bekjent
Skrevet

Bittelitt vondt,- og litt ekkelt, og over på noen få minutter! Mye mindre ille enn man går og gruer seg for i forkant!

De gjør det i Bergen også, kjenner en som fikk det gjort der.

Det viktige er at du må passe veldig på å ikke få infeksjon i øyet de første par ukene etterpå. Da kan man nemlig miste synet. Derfor opererer de kun ett øye om gangen, det andre tar de en måneds tid etterpå. De pleier gjerne operere på en fredag slik at man har fri et par dager etterpå. Og så må du altså være litt forsiktig i et par uker, ikke omgås folk som er syke eller å få bakterier inn i øyet osv. Men det går som regel helt bra altså!

Gjest Heksia
Skrevet

De gjør det i Bergen også, kjenner en som fikk det gjort der.

Det viktige er at du må passe veldig på å ikke få infeksjon i øyet de første par ukene etterpå. Da kan man nemlig miste synet. Derfor opererer de kun ett øye om gangen, det andre tar de en måneds tid etterpå. De pleier gjerne operere på en fredag slik at man har fri et par dager etterpå. Og så må du altså være litt forsiktig i et par uker, ikke omgås folk som er syke eller å få bakterier inn i øyet osv. Men det går som regel helt bra altså!

Jeg opererte begge øynene samme dagen, vet at de var mer forsiktig før (fordi risikoen var større før, bedre utstyr etc nå). Det var standard å ta begge samtidig der jeg gjorde det.

Skrevet

Jeg opererte begge øynene samme dagen, vet at de var mer forsiktig før (fordi risikoen var større før, bedre utstyr etc nå). Det var standard å ta begge samtidig der jeg gjorde det.

Opererte meg for 6 år siden og er kjempe fornøyd.

Operasjonen var smertefritt, jeg følte ingenting da de bedøvet øynene. Etter på var det litt vond som etter alle operasjoner, tok smertestillende og sov i noen dager:)

Men det var ikke operasjon m/lasik, de hadde nettopp begynt å utføre slike operasjoner da, så jeg opererte 1 øye først og det andre 2 mnd.etter.

Med lasik kan du operere begge samtidig og det er mindre belastende osl.Det er ikke alle som kan bli operert m/lasik som jeg vet, så du må kontakte lege og bli grundig undersøkt først.

Lykke til og ikke vær redd:du skal ikke føle noe under operasjonen og kan gå hjem rett etter den.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Opererte meg for 6 år siden og er kjempe fornøyd.

Operasjonen var smertefritt, jeg følte ingenting da de bedøvet øynene. Etter på var det litt vond som etter alle operasjoner, tok smertestillende og sov i noen dager:)

Men det var ikke operasjon m/lasik, de hadde nettopp begynt å utføre slike operasjoner da, så jeg opererte 1 øye først og det andre 2 mnd.etter.

Med lasik kan du operere begge samtidig og det er mindre belastende osl.Det er ikke alle som kan bli operert m/lasik som jeg vet, så du må kontakte lege og bli grundig undersøkt først.

Lykke til og ikke vær redd:du skal ikke føle noe under operasjonen og kan gå hjem rett etter den.

Jeg foretok en Lasik operasjon hos norsk synskirurgi denne uken, og er kjempefornøyd. Det hele er totalt smertefritt, bare litt ubehagelig noen sekunder når hornhinnelokket skal skjæres løs. Synet var bra allerede første kvelden, og dagen etter var det som en drøm. Nesten 100%. Får ikke hele effekten før man er ferdig med dryppingen av øynene, men kan likevel fungere som normalt. Hadde jeg visst hvor fort gjort dette var, og hvor smertefritt det var, så hadde jeg gjort dette for lenge siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...