Gå til innhold

Hva tenker du om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, psykedeliker said:

Hvordan definerer du begrepene tilfeldigheter og kaos?

Mye av det vi i dagligtale kaller tilfeldig er egentlig kaotisk. Vi sier det bare skjedde, når det i realiteten var et deterministisk system som ble uoversiktlig. Derfor: verden kan være lovstyrt uten å være forutsigbar, og uforutsigbar uten å være lovløs.

Anonymkode: 642cb...7c5

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan vil forforståelse vs fordom utarte seg forskjellig i det eksempelet?

Eksempelet er ikke relevant, jeg lar meg ikke forstyrre av musikk i utgangspunktet.

stjernestøv
Skrevet

Hvis man tror på reinkarnasjon har vi alle vært alt mulig slags mennesker, da har vi ikke rett til å dømme noen. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, stjernestøv said:

Hvis man tror på reinkarnasjon har vi alle vært alt mulig slags mennesker, da har vi ikke rett til å dømme noen. 

Ikke dømme noen som helst?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke dømme noen som helst?

Det stemmer.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutes ago, stjernestøv said:

Det stemmer.

Selv ikke overgripere?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv ikke overgripere?

Selv ikke dem, da har vi jo alle vært overgripere. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

Vet ikke hvordan du kom til den konklusjonen.

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Øh? Mener du seriøst at man ikke skal kunne dømme en person som har innrømmet overgrep mot noen fordi man da blir en overgriper selv?! Hvordan kommer du til den konklusjonen?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vet ikke hvordan du kom til den konklusjonen.

Vi har levd mange liv som både overgriper og offer. 

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Øh? Mener du seriøst at man ikke skal kunne dømme en person som har innrømmet overgrep mot noen fordi man da blir en overgriper selv?! Hvordan kommer du til den konklusjonen?

Jeg mener tror man på reinkarnasjon har man levd mange liv som både overgriper og offer, til og med drapsmenn har vi vært og offer for det og. Vi har vært alle typer mennesker, psykopater og hjelpere. 

Skrevet
stjernestøv skrev (45 minutter siden):

Jeg mener tror man på reinkarnasjon har man levd mange liv som både overgriper og offer, til og med drapsmenn har vi vært og offer for det og. Vi har vært alle typer mennesker, psykopater og hjelpere. 

Jeg tror også på flere liv, men forholder meg til ett av gangen. :) 

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Ja må jo forholde oss til ett av gangen :) Bare får meg til å undre over alle ting, det var min mann som sa dette til meg i går da jeg stilte spørsmål ved alt. Han tror jo og på det. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, stjernestøv said:

Vi har levd mange liv som både overgriper og offer. 

Denne tanken fungerer som et perfekt frikort: Ingen er egentlig ansvarlige, ingen er egentlig uskyldige, og dermed trenger ingen stilles til ansvar. Det er pussig hvordan slike forestillinger ender opp med å bagatellisere faktisk lidelse til fordel for metafysisk komfort.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Denne tanken fungerer som et perfekt frikort: Ingen er egentlig ansvarlige, ingen er egentlig uskyldige, og dermed trenger ingen stilles til ansvar. Det er pussig hvordan slike forestillinger ender opp med å bagatellisere faktisk lidelse til fordel for metafysisk komfort.

Jo vi er ansvarlige alle sammen og det heter karma, man slipper ikke unna karma. Det tror jeg dette livet mitt handler om, jeg slipper ikke unna det jeg sikkert har gjort i tidligere liv. 

stjernestøv
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal tro om ting lenger. 

Skrevet
Lillemus skrev (19 timer siden):

Ett liv av gangen, ja... Resten av gledene og bekymringene får jeg ev. ta som det kommer.

Jeg tenkte i går at å være en kvitrende fugl, som f.eks. kjøttmeis eller svarttrost, må være trivelig. De gleder andre kun ved å være seg selv. At de nå vender tilbake, er for meg et hyggelig vårtegn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...