Gå til innhold

ZOLOFT + REDUCTIL ???


jonak13

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann 46 år, bruker 150mg Zoloft hver morgen mot "sosial angst"

Jeg er overvektig og ønsker å redusere vekt fra 105 kg. til 90 kg. Er 180cm, og ellers frisk.

Kan jeg bruke Reductil samtidig som jeg tar Zoloft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Jeg er ingen ekspert, men jeg mener at legen min sa til meg at man ikke slulle kombinere disse fordi reductil er en slags antidepressiva-light, og man kan derfor i verste fall få farlige bivirkninger. To antidepressive medisiner skal vel helst ikke kombineres uten tett oppfølging av lege ihvertfall. Men som sagt, det kan hende jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest buffer

Det kan være farlig å bruke disse to samtidig.

Både Zoloft og Reductil reguler nevrotransmitteren serotonin i hjernen. Dette kan føre til serotonergt syndrom.

Serotonergt syndrom viser seg ved at personen opplever rastløshet, forvirring, angst, agitasjon, svakhet, skjelving, feber, svetting, oppkast og rask puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke Zoloft og Xenical, men ikke Zoloft og Reductil, som de andre her nevner er det fare for alvorlige bivirkninger. Men Xenical virker lokalt i tarmen, i motsetning til Reductil som virker i hjernen, derfor er Xenical trygg sammen med anti-depressiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...