Gå til innhold

ringorm

Anbefalte innlegg

Gjest girlie22
Skrevet

flere som har hatt det? har bare lite utslett ennå, og håper det ikke blir verre.. men jeg lurer nå på åssen jeg har fått det jeg. noen som har peiling? leste at det kan komme fra dyr, men det gjelder ikke meg... trening på noe vis kanskje?

Skrevet

Har en gang i mitt liv hatt ringorm. Bare en rød liten flekk som jeg først trodde var eksem. Vet heller ikke hvor jeg fikk den fra, men husker jeg var på ett offentlig bad/svømming en tid før, så...... I allefall, med en gang legen så dette (på baksiden av låret) sa han det var ringorm. Fikk canesten salve (tror jeg det heter) for å smøre på, gjorde det regelmessig i laaaaaaang tid, men ble ikke bedre. Fikk da EN tablett som jeg ikke vet navnet på (hos legen), kostet 100 kr for denne ene, tok den og fortsatte med smøring, og da gikk det bort etter hvert.

Mvh

Gjest girlie22
Skrevet

Har en gang i mitt liv hatt ringorm. Bare en rød liten flekk som jeg først trodde var eksem. Vet heller ikke hvor jeg fikk den fra, men husker jeg var på ett offentlig bad/svømming en tid før, så...... I allefall, med en gang legen så dette (på baksiden av låret) sa han det var ringorm. Fikk canesten salve (tror jeg det heter) for å smøre på, gjorde det regelmessig i laaaaaaang tid, men ble ikke bedre. Fikk da EN tablett som jeg ikke vet navnet på (hos legen), kostet 100 kr for denne ene, tok den og fortsatte med smøring, og da gikk det bort etter hvert.

Mvh

huff-høres ikke bra ut. driver og smører med cantesten, men jeg synes det har spredd seg utover det hele. har en flekk midt på magen, men nå er det små flekker helt opp til halsen og helt ned til trusekanten... Bør vel komme meg til lege... usj-føler meg så ekkel.

Skrevet

huff-høres ikke bra ut. driver og smører med cantesten, men jeg synes det har spredd seg utover det hele. har en flekk midt på magen, men nå er det små flekker helt opp til halsen og helt ned til trusekanten... Bør vel komme meg til lege... usj-føler meg så ekkel.

Ja, jeg følte det litt ekkelt jeg og. Men dette er egentlig en soppinfeksjon og smitten kan en jo nesten få hvor som helst :-( Ta et søk på lommelegen og skriv inn ringorm i søkefeltet opp til høyre, så får du god informasjon :-) Men ta en tur til legen, h*n bør kunne hjelpe deg med å bli kvitt dette. Lykke til!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...