Gå til innhold

Smertestillende medikamenter

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til Spania om 1 uke. Jeg bruker vanligvis Paralgin Forte for ryggproblemer (prolaps) og har i tillegg mye problemer med tenner for tiden.

Får man kjøpt Paralgin Forte i Spania, og hva heter evt. medikamentet der.

Må man til lege i Spania for å få dette ?

Hvis man får Paralgin Forte i Spania, kan man ta med dette til Norge igjen, eller må man kaste det før man drar hjem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149562-smertestillende-medikamenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel få nok norske P.Forte av legen din før du drar, og ta med deg? Be legen din om å skrive en engelskspråklig legeattest til deg, som du tar med de0g sammen med medisinene dine.

Det er vanlig (om ikke et regelrett krav, da?) at man har denne typen attest på en del medisiner, når man bringer nødvendige medisiner til og fra utlandet og gjennom tollen.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du skal ta med PF til Spania må du ha med et skriv om dette fra legen din. Vet ikke hva medisinen heter i Spania ( trolig finnes mange liknende preparater), men du kan eventuelt ta med esken så farmasøytene der får sett innholds-fortegnelsen. Du har ikke lov å medbringe B-preparater tilbake til Norge. Synes også det er riktig at legen din kjenner forbruket av disse medisinene.

Gjest nå lurer jeg på

analgi-pluss er spanias svar på den norske,

Men er ikke denne medisinen resptbelagt? Gjelder ikke det i alle land?

Jeg skal på ferie til hellas, vil det si at jeg faktisk får kjøpt slike medisiner nedi der uten resept?

dette kan vel ikke være helt bra....

Annonse

Du kan vel få nok norske P.Forte av legen din før du drar, og ta med deg? Be legen din om å skrive en engelskspråklig legeattest til deg, som du tar med de0g sammen med medisinene dine.

Det er vanlig (om ikke et regelrett krav, da?) at man har denne typen attest på en del medisiner, når man bringer nødvendige medisiner til og fra utlandet og gjennom tollen.

hvis legen hadde vært på jobb for tiden, og det hadde vært mulig - så hadde jeg vel gjort det.....

Dersom du skal ta med PF til Spania må du ha med et skriv om dette fra legen din. Vet ikke hva medisinen heter i Spania ( trolig finnes mange liknende preparater), men du kan eventuelt ta med esken så farmasøytene der får sett innholds-fortegnelsen. Du har ikke lov å medbringe B-preparater tilbake til Norge. Synes også det er riktig at legen din kjenner forbruket av disse medisinene.

Hva mener du med at du synes at legen min må vite om forbruker at disse medikamenter, det er jo han som foreskriver disse, da må jo han vite det.

Når man søker om svar her og får svar fra flere leger, vil det da si at jeg må betale 100,- per svar, eller......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...