Gå til innhold

Tempur-madrass. Skal jeg kjøpe ???

Anbefalte innlegg

Gjest Geddo
Skrevet

HAr vært inne på tempur sine sider og lest mange solskinnshistorier til de som har kjøpt madrassen...

Noen som vet hva de koster?? er de svindyr ??

Er de så god som reklamen sier ???

Gjest Saigon
Skrevet

Overmadrassen koster ca 6000,-kr hvis jeg ikke husker feil.

Og JA tempur er så godt som reklamen sier. Jeg har både tempur overmadrass og tempur hodepute. Det er kjempe godt å ligge på.

Skrevet

Kjenner ei som har en mann som er fysioterapeut. Hun sier i alle fall at de aldri vil ha noen annen madrass.

Og også "min" fysioterapeut (den ene perioden jeg gikk der) anbefalte Tempur-madrasser og puter.

Selv har vi en god Jensen-madrass og er kjempefornøyd. Men jeg har aldri prøve-ligget en Tempur-madrass.

Hva de koster vet jeg ikke, mulig du kan finne det på nettet.

Skrevet

Har hørt at de er veldig bra. Har du ryggproblemer så kan du søke om å få dekket utgiftene til en slik madrass gjennom trygdekontoret.

Tempur har hjemmeside.

Ørkenvandreren
Skrevet

De er dyre. Hører mye godt om de. Men ikke noe for meg - jeg liker å ligge _oppe på_ madrassen, ikke _nede i_ den.... ;-)

Skrevet

Har hørt at de er veldig bra. Har du ryggproblemer så kan du søke om å få dekket utgiftene til en slik madrass gjennom trygdekontoret.

Tempur har hjemmeside.

"HAr vært inne på tempur sine sider"

Tror kanskje hun skjønte det Solej!

;)

Skrevet

;)

*rødme*

Leste litt fort..

Mente de hadde prislisten sin der, men fant den ikke.

Skrevet

Jeg har Tempurmadrass og har hatt det i flere år.

Det hender fremdeles at jeg er stiv i ryggen når jeg våkner om morgenen, men langt bedre enn før.

Om vinteren blir madrassen hard som en fjøl bokstavelig talt, og du varmer den opp med kroppsvarmen din.

For oss som ligger med vinduet åpent uansett hvor mange minus det er, så hender det at jeg fryser veldig når jeg skal legge meg.

Gjest Geddo
Skrevet

;)

Hehe, tenkte jeg skulle være høflig å ikke nevne det :)

Skrevet

Jeg har overmadrasser og JA de er kjempefine!

Jeg har en revmatisk sykdom og før jeg fikk de kunne jeg ikke ligge mer enn 4-5 timer før jeg ble stiv i rygg og ledd. Etter tempur kan jeg ligge 8-9 timer og være helt ok.

Men de er dyre, jeg fikk en av trygdekontoret og kjøpte en selv (til andre siden av dobbeltsengen) og tror jeg betalte 7000 for den..

Om vinteren er de som stein når de er kalde, det har jeg løst ved å kjøpe varmeteppe som jeg skrur på litt tid før jeg legger meg.

Skrevet

Jaaaaaaaa, det er de.

Jeg har overmadrassen og jeg sover hele natten uten å våkne og uten å bevege meg. Beste jeg har kjent.

Bugge1365380662
Skrevet

Tempur har hjemmeside.

Så hvis en har fått diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom,og ellers har vært sykemeldt i årevis,så kan det være en sjanse for dekking av utgifter.I tilfelle,hvor mye?

Skrevet

Så hvis en har fått diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom,og ellers har vært sykemeldt i årevis,så kan det være en sjanse for dekking av utgifter.I tilfelle,hvor mye?

Du må søke gjennom ergoterapeuten din. Det kommer an på hvor du bor om du får tempur eller ikke. I Oslo får man avslag dersom du ikke er utsatt for trykksår. Andre steder i landet er det mulig.

Men en god madrass har du antagelig krav på. Bare ikke prøv med en luftmadrass. De er iskalde og jeg holdt på å fryse ihjel om natta.

Skrevet

Ifølge en ergoterepeut her i kommunen så kan det være mulig å få dekket hele utgiften til madrass om det er nødvendig, hensiksmessig osv. Er vel ut ifra en vurdering i hvert enkeltog utfra hva legen mener.

Bugge1365380662
Skrevet

Du må søke gjennom ergoterapeuten din. Det kommer an på hvor du bor om du får tempur eller ikke. I Oslo får man avslag dersom du ikke er utsatt for trykksår. Andre steder i landet er det mulig.

Men en god madrass har du antagelig krav på. Bare ikke prøv med en luftmadrass. De er iskalde og jeg holdt på å fryse ihjel om natta.

Takk for svar.Bor ikke i Oslo,men det spørs om jeg ikke får klare meg med den madrassen jeg har.Trøtt av systemet.

Skrevet

Takk for svar.Bor ikke i Oslo,men det spørs om jeg ikke får klare meg med den madrassen jeg har.Trøtt av systemet.

Jeg gir opp systemet hvert øyeblikk så jeg forstår deg godt.

Har du penger så kjøp en sjøl.

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags rygg du har. Min kiropraktor anbefalte meg ikke å kjøpe tempurmadrass, det ville ikke være bra for min skjeve rygg. Og han forhandler tempur madrassene.

Gjest togli
Skrevet

JA, JA og atter JA!!!

Jeg kan omtrent ikke sove uten tempurmadrassen min. Bakdelen er at du blir avhengig ;o)

Den er dyr ja, men verd hver eneste krone!

Jeg har en sånn 5cm(?) "overmadrass". Lurer på om den kostet ca 6000,- (hvis jeg ikke er helt "på jordet" da..)

Gjest togli
Skrevet

De er dyre. Hører mye godt om de. Men ikke noe for meg - jeg liker å ligge _oppe på_ madrassen, ikke _nede i_ den.... ;-)

Men det er nettopp det du ikke gjør med Tempur-madrass - ligger nedi den altså..

Den formes etter kroppen, slik at du føler at du ligger "oppå" madrassen istedetfor å ligge nedi ei "grop" ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...