Gå til innhold

Penger

Anbefalte innlegg

Gjest Mariaaah
Skrevet

Hvor mye tjener jeg i timen på sykehjemmet jeg jobbe på hvis årslønnen er 190 000 i året? Vet noen det på bakgrunn av dette? Finner det ikke ut...

Ørkenvandreren
Skrevet

Er ikke helt sikker, men....

Et vanlig årsverk på dagtid ("8-16"), regnes vanligvis som 1850 timer.

Helkontinuerlige skiftarbeidere tror det vanligvis beregnes 1760 timer i et årsverk.

Helsepersonell, arbeider jo turnus (som ikke er det samme som skiftarbeid i lønnsmessig forstand) og arbeider derfor noen flere timer enn skiftarbeiderne i året. Vet ikke tallet, men hvis du bruker 1.800 timer, er du kanskje ikke så langt unna?

Ta da årslønnen din og del på antall timer.Da får du vel 106-107 kroner timen tror jeg.

Skrevet

Jobber du i 2-delt turnus så får du nesten 203 pr. time.

Kveldstillegget er for øyeblikket 18 pr. time (17-06). Jeg antar det vil stige til 23, og da blir det etterbetaling fra 01.05.

Helgetillegget er jeg ikke sikker på, men tror det er ca. 25.

Jobber du også nattevakter lønnes disse litt hjøyere, med en timelønn beregnet ut fra en årsinntekt på 194000.

Hos oss skriver de ufaglærte som går både dag og natt, nattevaktene på egen timeliste.

Til sist vil jeg bare si at lønna er i endring og det blir antakelig 196 000 i begynnerlønn til ufaglærte.

Skrevet

Jobber du i 2-delt turnus så får du nesten 203 pr. time.

Kveldstillegget er for øyeblikket 18 pr. time (17-06). Jeg antar det vil stige til 23, og da blir det etterbetaling fra 01.05.

Helgetillegget er jeg ikke sikker på, men tror det er ca. 25.

Jobber du også nattevakter lønnes disse litt hjøyere, med en timelønn beregnet ut fra en årsinntekt på 194000.

Hos oss skriver de ufaglærte som går både dag og natt, nattevaktene på egen timeliste.

Til sist vil jeg bare si at lønna er i endring og det blir antakelig 196 000 i begynnerlønn til ufaglærte.

203 pr. time? Si 103 da, ikke at jeg har regnet på det, men 203 kr./t må bli mer enn 190.000,- i året og man kan på ingen måte kalle 203,- i timen for dårlig lønn!

Skrevet

203 pr. time? Si 103 da, ikke at jeg har regnet på det, men 203 kr./t må bli mer enn 190.000,- i året og man kan på ingen måte kalle 203,- i timen for dårlig lønn!

*rødmer*

Gjest rødmende vilma
Skrevet

Selvsagt skal det være 103 pr. time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...