19j Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Til høsten skal jeg å ta et studium på en høgskole. Jeg vurderer å ta et annet studium i tillegg på universitetet samtidig. Vet dere om det er lov? Altså, jeg mener, det burde jo være opp til hver enkelt hvor mye en har lyst til å studere på en gang.. Håper på svar 0 Siter
Lucretia Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 kusina mi studerer både på universitetet i oslo, og på en høgskole i telemark. men er fri student vel og merke.. følger ikke noe program. 0 Siter
19j Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Skrevet 10. juni 2004 kusina mi studerer både på universitetet i oslo, og på en høgskole i telemark. men er fri student vel og merke.. følger ikke noe program. ok. Da er det sikkert lov. Men jeg tror lånekassen ikke er særlig begeistret for det.. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Tror du kan studere så mye du vil. Men du får ikke noe mer fra lånekassen selv om du tar mer enn et årstudium på heltid. Men det måtte jo bli på studier med lokalt opptak du skal ta ekstra da eller? Eller bare melder du deg opp til flere eksamener? Jeg har hvertfall venner som tok 1,5 årstudium på ett år og de fikk ikke noe mer støtte fra lånekassen enn de ville gjort om de bare tok ett årsstudium. Så jeg tror ikke lånekassen bryr seg så mye hvor mange studiepoeng du tar. Så lenge du står på det studiet du får støtte for :-) Lykke til! Høres ut som du har et strevsomt år framfor deg. 0 Siter
19j Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Skrevet 10. juni 2004 Tror du kan studere så mye du vil. Men du får ikke noe mer fra lånekassen selv om du tar mer enn et årstudium på heltid. Men det måtte jo bli på studier med lokalt opptak du skal ta ekstra da eller? Eller bare melder du deg opp til flere eksamener? Jeg har hvertfall venner som tok 1,5 årstudium på ett år og de fikk ikke noe mer støtte fra lånekassen enn de ville gjort om de bare tok ett årsstudium. Så jeg tror ikke lånekassen bryr seg så mye hvor mange studiepoeng du tar. Så lenge du står på det studiet du får støtte for :-) Lykke til! Høres ut som du har et strevsomt år framfor deg. Ja, jeg tror nokk lånekassen støtter kun ett studium. I år har jeg gått 1.året fysioterapeut. Til høsten må jeg flytte og har da søkt på en annen skole. Da jeg ikke kom inn på 2. året, så søkte jeg til 1.året igjen på den nye skolen via samordna opptak. Altså jeg kommer til å få mye fri det året som kommer. Derfor tenkte jeg å ta et årsstuium i feks psykologi på universitetet. På "papirene" vil d da stå at jeg går på to skoler. Det var egentlig det jeg lurte på om var lov. Men jeg går ut ifra at det er det.. 0 Siter
19j Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Skrevet 10. juni 2004 Ja, jeg tror nokk lånekassen støtter kun ett studium. I år har jeg gått 1.året fysioterapeut. Til høsten må jeg flytte og har da søkt på en annen skole. Da jeg ikke kom inn på 2. året, så søkte jeg til 1.året igjen på den nye skolen via samordna opptak. Altså jeg kommer til å få mye fri det året som kommer. Derfor tenkte jeg å ta et årsstuium i feks psykologi på universitetet. På "papirene" vil d da stå at jeg går på to skoler. Det var egentlig det jeg lurte på om var lov. Men jeg går ut ifra at det er det.. Må nokk søke via restetorget for å komme inn på et årsstudium på universitetet. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Selvfølgelig er det lov. Jeg overbooket og tok 50 vekttall (150 studiepoeng) på 1,5 år for tre år siden. I forhold til lånekassen: Dersom du tar deg vann over hodet og stryker mye slik at du ikke fullfører 30 studiepoeng i semesteret, så mister du stipend (gjøres om til lån). Hvis du tar mer en 30 studiepoeng et semester, kan du ta færre et annet semester uten å miste stipend. (vet ikke hvor lenge du kan spare studiepoeng, se www.lanekassen.no og forskriftene deres). 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 ok. Da er det sikkert lov. Men jeg tror lånekassen ikke er særlig begeistret for det.. Lånekassen bryr seg selvsagt ikke om det det, du får ikke MER stipend/lån. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Selvsagt er det lov. Jeg tok to grunnfag parallelt for noen år siden - ett på universitet og ett på en høyskole. Gikk veldig fint, det. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Bare husk at en dag skal du ut å arbeide med dette, og være kvalifisert reelt i en jobb. Det er ikke nok å ha den formelle kompetansen gjennon vekttall ved å gamble, slik jeg vet mange har gjort. Nå sier jeg ikke at du kommer til å gjøre det, men sørg for at det utbyttet du får av studiet ditt er adekvat. Vh bugge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.