Lora Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Hei! Jeg bor i utlandet, men vet ikke om jeg fortsatt er med i folkeregisteret i Norge eller om jeg har "utvandret". Fins det noe sted på nettet hvor jeg kan sjekke det?? 0 Siter
laban Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Man blir stående i Folkeregisteret, men man får en emigrasjonskode og de registrerer ikke utenlandsadresser, bare den adr. i Norge du sist bodde på. Jeg vet ikke hvor lenge man blir stående med den emigrasjonsstatusen, men det er flere år. Kanskje så lenge du lever, dersom du fortsetter å være norsk statsborger, men nå bare gjetter jeg. 0 Siter
Lora Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 Man blir stående i Folkeregisteret, men man får en emigrasjonskode og de registrerer ikke utenlandsadresser, bare den adr. i Norge du sist bodde på. Jeg vet ikke hvor lenge man blir stående med den emigrasjonsstatusen, men det er flere år. Kanskje så lenge du lever, dersom du fortsetter å være norsk statsborger, men nå bare gjetter jeg. Tusen takk!! Er det da Folkeregisteret i Oslo jeg står i, eller det lokale folkeregisteret? Er alle norske statsborgere registert i noe slags "hovedarkiv" i Oslo, tro? 0 Siter
laban Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Tusen takk!! Er det da Folkeregisteret i Oslo jeg står i, eller det lokale folkeregisteret? Er alle norske statsborgere registert i noe slags "hovedarkiv" i Oslo, tro? Det heter Det Sentrale Personregister el.l. Tror det er Skattedirektoratet som oppdaterer det, faktisk. Prøv hos Sentralkontoret for folkeregistrering, tlf. 22 07 70 00. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.