Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med magen nå en tid, det er ikke smerter men det kjennes ut som en luftpropp sitter fast øverst i magen, spesielt om morgenen før frokost.

jeg var til ultralyd og tok blodprøver men legen fant ingenting alvorlig.

jeg var på apoteket og kjøpte Siloxan, de hjelper meg godt med å løse opp luftpropper, og enkelte dager er jeg helt bra, jeg spiser som normalt og føler meg frisk og rask.

Så mine spørsmål: Kan det være farlig og gå på Siloxan over lengre perioder?

Om dette skulle vise seg å være kronisk og at jeg ikke blir kvitt det, fins det gode medisiner som ikke er farlige å gå på over lengre tid?

Hvilken mat er bra og spise når jeg har slike plager?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149610-luftplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Muligens kan plagene dine skyldes overskudd av magesyre eller litt sår slimhinne i magesekk eller tolvfingertarm. Typisk er at slike smerter/ubehag er måltidsrelaterte. Det finnes effektive medisiner som blokkerer syreproduksjonen, som du kunne få legen din til å skrive ut som et forsøk. medisinen du nevner er ikke farlig å bruke over tid, men hovedregel er at magebesvær skal man finne årsak til. Synes du skal kontakte legen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149610-luftplager/#findComment-954907
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...