Gå til innhold

kan man bli deprimert av p-sprøyte?


Gjest skønner ikke hvorfor jeg er deppa

Anbefalte innlegg

Gjest skønner ikke hvorfor jeg er deppa

har vært igjennom en depresjon og følte meg bedre da jeg bestemte meg for å prøve p-sprøyte for å se om det kunne dempe de premenstruelle spenningene. Umiddelbart kom depresjonen tilbake. Har følt meg voldsom trist uten noen umiddelbar grunn. Kan dette ha noe med p-sprøyta å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille rosinen

Dette kan helt sikkert ha noe med p-sprøyta å gjøre. Kvinner reagerer forskjellig på forskjellige hormoner, og det er mulig du blir deppa av de hormonene som finnes i p-sprøyta.

Er dessverre ikke stort du får gjort med det da. For har du først tatt den så sitter hormonene i kroppen i MINST tre mnd. Men det som er bra er at slike bivirkninger kan gå over av seg selv i løpet av ca tre mnd. Så det finnes håp! Hold ut :-)

Jeg kjenner deg jo fremdeles ikke, så jeg kan ikke si at det med sikkerhet er hormonene som gjør deg deppa om dagen. Siden du har hatt en depresjon før, vil jeg råde deg til å oppsøke lege hvis det blir for ille. Depresjoner er ikke til å spøke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nedstemthet står oppført som bivirkning. Ved stort sett alle hormonelle prevensjonsmetoder.

Diskuter det med legen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror jeg skjønner litt mer

Dette kan helt sikkert ha noe med p-sprøyta å gjøre. Kvinner reagerer forskjellig på forskjellige hormoner, og det er mulig du blir deppa av de hormonene som finnes i p-sprøyta.

Er dessverre ikke stort du får gjort med det da. For har du først tatt den så sitter hormonene i kroppen i MINST tre mnd. Men det som er bra er at slike bivirkninger kan gå over av seg selv i løpet av ca tre mnd. Så det finnes håp! Hold ut :-)

Jeg kjenner deg jo fremdeles ikke, så jeg kan ikke si at det med sikkerhet er hormonene som gjør deg deppa om dagen. Siden du har hatt en depresjon før, vil jeg råde deg til å oppsøke lege hvis det blir for ille. Depresjoner er ikke til å spøke med...

takk for svaret ditt. jeg kan jo ikke hundre prosent sikkert vite at det er p-sprøyta men vet nå at det kan være en grunn. skulle jo bruke den fordi pms-problemene var så store men så endte jeg opp med å bli langtidsdeprimert. ja ja. men takk for svar ialelfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille rosinen

takk for svaret ditt. jeg kan jo ikke hundre prosent sikkert vite at det er p-sprøyta men vet nå at det kan være en grunn. skulle jo bruke den fordi pms-problemene var så store men så endte jeg opp med å bli langtidsdeprimert. ja ja. men takk for svar ialelfall

Men, det KAN jo bli bedre før du aner det. Du skal ikke prøve rosenrot eller noe så lenge? Det kan ha effekt på psyken... Gjøre dagene litt lysere for deg.

Jeg opplevde "depresjon" som bivirkning av p-pillen yasmin, men det gikk over omtrent på dagen når jeg sluttet med dem. Jeg bruker p-plaster nå, og det fungerer mye bedre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Dette kan helt sikkert ha noe med p-sprøyta å gjøre. Kvinner reagerer forskjellig på forskjellige hormoner, og det er mulig du blir deppa av de hormonene som finnes i p-sprøyta.

Er dessverre ikke stort du får gjort med det da. For har du først tatt den så sitter hormonene i kroppen i MINST tre mnd. Men det som er bra er at slike bivirkninger kan gå over av seg selv i løpet av ca tre mnd. Så det finnes håp! Hold ut :-)

Jeg kjenner deg jo fremdeles ikke, så jeg kan ikke si at det med sikkerhet er hormonene som gjør deg deppa om dagen. Siden du har hatt en depresjon før, vil jeg råde deg til å oppsøke lege hvis det blir for ille. Depresjoner er ikke til å spøke med...

Tips: det finnes en anti-sprøyte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lille rosinen

Tips: det finnes en anti-sprøyte :)

Gjør det? Det skulle jeg likt å visst når jeg hadde mensen i flere uker i strekk etter å ha fått den sprøyta. Den var ikke bra for venninnen min heller. Så jeg kan IKKE anbefale den til noen. Men hører også at den funker bedre for andre... Bra for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...