Gå til innhold

Yalom kommer til Norge!


Gjest uten signatur

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

Artikkel i Dagbladet i dag!

Ble der minnet på hvorfor jeg elsker å lese hva denne psykiateren skriver.

'

Hør bare:

Psykoterapi er et møte i et rom mellom to mennesker. Den ene er mer forstyrret enn den andre - som oftest er det pasienten.'

hehe... Elsker folk som ikke er selvhøytidelige og som kan se verden som den er. Tenk om en kunne fått gå hos en psykiater som så på en som likeverdig du! Og ikke var overbevist om at han visste best og var flinkest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Jeg tror jeg er så heldig at jeg faktisk gjør det.Begge mine psykiatere viste/viser en enorm respekt hver gang de omtalte/omtaler pasientene sine.Det var noe av det første som slo meg.Selvfølgelig har vi forskjellige roller og fylle,og han har sin jobb å gjøre i forhold til det,mens jeg har min.Selvfølgelig har han mer kunnskap enn meg,men vi er likeverdige opplever jeg.Jeg vet jeg er heldig,og håper mange flere tross alt opplever det samme.Jo mer kunnskap jeg får,jo mer blir jeg klar over alt jeg ikke kan og vet.Omtrentlig sitat fra psykiateren min.

Har aldri opplevd primærleger eller andre jeg har følt det samme med,og det er jo trist.Hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er så heldig at jeg faktisk gjør det.Begge mine psykiatere viste/viser en enorm respekt hver gang de omtalte/omtaler pasientene sine.Det var noe av det første som slo meg.Selvfølgelig har vi forskjellige roller og fylle,og han har sin jobb å gjøre i forhold til det,mens jeg har min.Selvfølgelig har han mer kunnskap enn meg,men vi er likeverdige opplever jeg.Jeg vet jeg er heldig,og håper mange flere tross alt opplever det samme.Jo mer kunnskap jeg får,jo mer blir jeg klar over alt jeg ikke kan og vet.Omtrentlig sitat fra psykiateren min.

Har aldri opplevd primærleger eller andre jeg har følt det samme med,og det er jo trist.Hilsen bugge.

Mine terapauter viser respekt og medmenneskelighet.

Ehmmm tre til nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Mine terapauter viser respekt og medmenneskelighet.

Ehmmm tre til nå:)

Da finnes det fem.Noen flere som vil gi en hyllest til de som hylles kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Da finnes det fem.Noen flere som vil gi en hyllest til de som hylles kan?

Kan fylle på med i hvert fall 4 ulike behandlere som har vært "alt det jeg ønsket meg".

:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest molay

For meg er det motsatt. Som schizoid er jeg arrogant og kritisk og har ikke behandlet noen av de tre psykologene jeg har gått til som likeverdige. Den siste psykologen sa at jeg påførte henne skamfølelse. Nå har jeg ikke tenkt å gå til flere psykologer, det får være grenser for hvor mye lidelse jeg skal påføre denne yrkesgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cerruti 1881

Kan fylle på med i hvert fall 4 ulike behandlere som har vært "alt det jeg ønsket meg".

:)))

Digger Irvin.D.Yalom!! Anbefaler alle å lese bøkene hans. Spesielt "Terapiens gave," "kjærlighetens bøddel" og "dobbeltspill i sjeledypet"

Begynner hos ny psykiater til uka og er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Digger Irvin.D.Yalom!! Anbefaler alle å lese bøkene hans. Spesielt "Terapiens gave," "kjærlighetens bøddel" og "dobbeltspill i sjeledypet"

Begynner hos ny psykiater til uka og er veldig spent!

Godt å lese at du har kommet til hos en ny psykiater.Spent på dine vegne,og håper det blir en god opplevelse.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Godt å lese at du har kommet til hos en ny psykiater.Spent på dine vegne,og håper det blir en god opplevelse.Vennlig hilsen bugge.

Hei!

Tusen takk for det. Begynner å glede meg nå... Er forresten kjempe glad for at jeg fikk den siste ekstra timen med min forrige behandler. Det gjorde det mye lettere å takle den plutselige overgangen. Så nå krysser jeg fingrene for at den nye er ok, og at vi kan få en god kjemi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei!

Tusen takk for det. Begynner å glede meg nå... Er forresten kjempe glad for at jeg fikk den siste ekstra timen med min forrige behandler. Det gjorde det mye lettere å takle den plutselige overgangen. Så nå krysser jeg fingrene for at den nye er ok, og at vi kan få en god kjemi!

Hei igjen! Tenkte jeg bare skulle si at i begynnelsen var jeg i grunnen litt skuffet over den nye psykiateren min.Han var og ble ikke _min_ psykiater.jeg bestemte meg for å gi ham en sjanse,og nå er jeg veldig fornøyd med ham.Ikke ta det for tungt hvis førsteinntrykket er så som så. Det kan bli veldig bra etter hvert likevel.Få høre hvordan det går etter hvert,hvis du vil! Godnattklem fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Hei igjen! Tenkte jeg bare skulle si at i begynnelsen var jeg i grunnen litt skuffet over den nye psykiateren min.Han var og ble ikke _min_ psykiater.jeg bestemte meg for å gi ham en sjanse,og nå er jeg veldig fornøyd med ham.Ikke ta det for tungt hvis førsteinntrykket er så som så. Det kan bli veldig bra etter hvert likevel.Få høre hvordan det går etter hvert,hvis du vil! Godnattklem fra bugge.

Tror jeg er forberedt på at jeg må gi det litt tid. Håper bare ikke at det er fullstendig bom... Får bare prøve å ta det som det kommer. Skriver om hvordan det går!

Natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...