Gå til innhold

NHD :) Psykiateren er negativ.


M83S

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnosen kraftig angst nevrose... Har hatt angst hele livet, men har vært ekstra kraftig nå de siste tre mndene. Derfor har jeg søkt hjelp, og går nå på medisiner: Cipralex, + samtaleterapi.

Greia er den at jeg er utrolig nervøs for å ikke få et "normalt" liv igjen... Jeg er forberedt på at jeg kommer til å ha angst for resten av livet, jeg kjenner jo ikke til et liv uten angst. Men, jeg vil jo bare bli kvitt det mest håpløse av sykdommen. At jeg føler at hver dag er et helvete... og at jeg kan gå ut, føle meg trygg uten å få panikkanfall hele tida. + bli kvitt en sånn merkelig uvirkelighetsfølelse som jeg har. Problemet er at psykiateren min sier at jeg kommer til å slite med dette for alltid. Og at hvis jeg kommer til å bli bedre, så kommer jeg kun til å bli 50% bedre enn når jeg har vært på mitt verste. Jeg blånekter, og sier til han at jeg SKAL bli bra igjen jeg... da rister han bare på hodet!!!!!????

Han får meg jo til å miste motet!!!! Er bedre hvis han oppmuntrer meg og sier at: Det her skal du komme gjennom ++, og at jeg heller kan bli skuffet seinere... Enn at han ødelegger håpet og motet mitt når jeg er på det verste!!!!! ÅÅÅÅÅ!

Hvorfor skal jeg liksom ikke bli bra?

Har gått på cipralex i ca 3 uker, og jeg føler meg allerede mye bedre. Vil de funke mer? ALt jeg vil høre er at jeg har en sjans til å bli i grei form igjen! Kan du værsåsnill fortelle meg det! Trenger en proff's mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ive_23

Hei!

Skjønner at det er vankselig å akseptere npr legen sier du er sånn,og vil være sånn.Personlig tror jeg ikke på det,det er klart at angst er en lunefull sykdom og har man først fått den så har man nok den også. men man kan lære seg å leve med angsten,ta kontroll over den,slik at den ikke kontrollerer deg! Jeg har tro på at selvhjelp er nøkkelen sammens med terapi og envt medisiner hvis man trenger det.Ikke slå deg til ro med det legen din sier,fortell deg selv at dette skal du klare!!!Å være redd for å få panikkangst,altså angst for angsten har jeg slitt med i mange år.Men jeg presset meg til å gjøre det jeg ikke torde,å nå gjør jeg mye mer enn det jeg torde å drømmer om. Ikke gi deg,inni deg har du mere styrke enn du selv tror :) lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener han egentlig med 50% bedre? Det gir meg asosiasjoner til TV-reklame for hårsjampo. Håret blir 50% sterkere????? Hvilket vitenskaplig studie viser psykiateren til når han så bastant påstår at du kun kan bli "50% bedre"? Hvordan kan han egentlig vite det?

Verden er full av mennesker som på en eller annen måte har vært oppgitt av legene, men som har blitt helt bra. Så hyggelig hver gang de mest pesimistikse anslagene slår feil.

Hva enn en lege lover deg positivt eller negativt, er det kvaliteten på behandlingen i kombinasjon med din innsats og ditt utgangspunkt som avgjør hvor du ender opp.

Oppturer og nedtruer vil komme, men du vil gjøre framskritt like vel.

Stå på!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener han egentlig med 50% bedre? Det gir meg asosiasjoner til TV-reklame for hårsjampo. Håret blir 50% sterkere????? Hvilket vitenskaplig studie viser psykiateren til når han så bastant påstår at du kun kan bli "50% bedre"? Hvordan kan han egentlig vite det?

Verden er full av mennesker som på en eller annen måte har vært oppgitt av legene, men som har blitt helt bra. Så hyggelig hver gang de mest pesimistikse anslagene slår feil.

Hva enn en lege lover deg positivt eller negativt, er det kvaliteten på behandlingen i kombinasjon med din innsats og ditt utgangspunkt som avgjør hvor du ender opp.

Oppturer og nedtruer vil komme, men du vil gjøre framskritt like vel.

Stå på!

mvh

Er det som irriterer meg!!!!!!!!!!! Han kjenner meg ikke! Jeg har kun vært der 3 ganger.. så hvordan kan han si noe slikt da!

Jeg er en som kjemper! Og skal klare å komme gjennom dette! Irriterer meg da, at personen som liksom skal hjelpe meg ikke har noen tro på meg! Han gjør meg negativ!

Takk for svar! Hører på dere isteden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner at det er vankselig å akseptere npr legen sier du er sånn,og vil være sånn.Personlig tror jeg ikke på det,det er klart at angst er en lunefull sykdom og har man først fått den så har man nok den også. men man kan lære seg å leve med angsten,ta kontroll over den,slik at den ikke kontrollerer deg! Jeg har tro på at selvhjelp er nøkkelen sammens med terapi og envt medisiner hvis man trenger det.Ikke slå deg til ro med det legen din sier,fortell deg selv at dette skal du klare!!!Å være redd for å få panikkangst,altså angst for angsten har jeg slitt med i mange år.Men jeg presset meg til å gjøre det jeg ikke torde,å nå gjør jeg mye mer enn det jeg torde å drømmer om. Ikke gi deg,inni deg har du mere styrke enn du selv tror :) lykke til!!

Tusen takk for svar! Er det dere sier som jeg vil høre fra psykiateren min. Så jeg kan få litt mot til å fortsette å kjempe! ARGH! Blir sint!!

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ja for all del, bli sint, han har da ingen rett til å komme og trykke deg ned. Noen leger er så firkantige i tankegangen at de glemmer å se på deg som et menneske i konstant forandring, med håp og ønsker og vilje.

Ikke la han ta fra deg motet. Du kan komme til å oppleve tilbakegang, og da kommer legens stemme krypende inn i bakhodet igjen og kan sette deg enda mer tilbake, men da skal du ta kontrollen og ikke miste motet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Little ¤MissSunshine¤

Dette er tull, kjære deg. Nå er jeg ingen profesjonell, men råder deg på det sterkeste til å drite i det negative utsagnet til psykiateren. Mister du håpet kan du glemme å bli bra, men holder du på ditt, skal du se at du klarer å motbevise denne psykiateren din!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...