Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært plaget med rødhet i huden under nesen, og noen ganger får jeg et hissig utslett som gjerne også sprer seg nedover mot munnen, og på haken.Det er rødt, og klør og "flasser av". Det er nå ca 6 år siden jeg hadde et slikt "utbrudd", og da fikk jeg tabletter (antibiotika, men husker ikke hva de heter) mot dette. Det ble da bra igjen ganske fort, og jeg har altså ikke hatt noe plager med dette siden (bortsett fra litt rød i huden rett under nesen). Nå har det imidlertid blusset skikkelig opp, og jeg har vært til legen for å se om det var noe jeg kunne få for det. Jeg er gravid i 35. uke, og ifølge legen min var det ingen typer medisiner som gis mot utslett i ansiktet som kan brukes av gravide eller ammende. Jeg ser med gru frem til å måtte plages med dette i kanskje et helt år før jeg kan få noe for det. Er det virkelig ingenting jeg kan ta? Jeg har hatt flere antibiotika-kurer mot urinveisinfeksjoner, bronkitt og brystbetennelse under graviditet/amming. Hva er det som gjør at jeg ikke kan få noe mot dette? Finnes det evt. noe jeg kan smøre på? Vet at jeg ikke kan bruke kortison i ansiktet, men det finnes kanskje noe annet? Alle gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149763-utsletteksem-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det har kommet en krem som heter Rosex som ofte gies som alternativ til antibiotika-tabletter. men heller ikke denne skal gies til gravide. De tablettene som er virksomme mot utslettet ditt ( trolig rosacea) kan dessverre ikke brukes under graviditet, selv om andre antibiotika kurer går fint. kanskje legen din kan henvise deg til hudlege for sikker diagnose. ofte forsvinner utslettet etter fødsel. Dessverre kan medisinene heller ikke brukes sålenge du ammer. En god dekk-krem kan være et godt alternativ. Noen blir værre av sol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...