Gå til innhold

Hemorrider? (evt. hva slags lege?)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i (godt) over et år har tidvis blod i avføringen. Synes det er så flaut å gå til lege så jeg har ikke gjørt det. Har lest flere steder på nettet og det virker som om det er hemorrider. Jeg er en 22år gammel (heterofil) gutt som har vært sammen med den samme jenta i 3 år. Det gjør ofte vondt når jeg går på do, og det er kommer (rødt, ferskt) blod når jeg er "ferdig". Har vært redd for at det skal være noe farlig, men for et par dager siden så la jeg merke til at blodet kom fra noen "poser" ved endetarmsåpningen. Det klør også VELDIG fra tid til annen! Hva skal jeg gjøre? Kan man kjøpe medisin mot hemorrider på apoteket uten resept? Hva vil skje hvis jeg prøver det og jeg IKKE har hemorrider (er det farlig)? Finnes det noen steder man kan bestille det på nettet?

Hvis dette høres ut som noe annet enn hemorrider, eller hvis det er farlig å bruke hemorride medisin hvis man ikke har hemorrider, hva slags lege skal man gå til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149779-hemorrider-evt-hva-slags-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suanne

Det å ha hemoroider er ingen ting å være flau over, det hender de fleste mennesker en eller annen gang i livet. Det finnes to reseptfrie salver på apoteket. En som heter Alcos-anal og en som heter Scheriproct rektalsalve. Selv synes jeg den sistnevnte er den beste. Men, det høres ut som om du har ganske så alvorlige problemer med dette. Kom deg til fastlegen så fort som mulig. Det er nemlig mulig å få gjort noe med dette. Legen vil henvise deg videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...