Gå til innhold

Cipralex og angst.


Gjest Rørleggern

Anbefalte innlegg

Gjest Rørleggern

Hvor lang tid har dere erfaring med at Cipralexen begynner å virke.Tar 10 mg nå, har tatt det i 14 dager nå men merker ikke noe enda anna enn svetting. Jeg har sosial angst og agorafobi sier legen min. Jeg har ei vekt på 100 kg, burde dosen vært større? Var på fjellet nå og gikk inn på ei hytte med flere mennesker, så begynnte jeg å klø i halsen og hoste, måtte da gå ut og da hosta jeg så jeg brekte meg, men blei roligere i kroppen etterpå, men likte ikke denne situasjonen. Har noen gode råd og gi hvordan jeg takler dette? Hilsen mann 39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det tok ganske lang tid før jeg merket noen bedring med cipramilen. Vet ikke om det er samme tilvenningstid, virkningstid eller hva man skal si. Men nå har ikke jeg sosial angst i den betydning du har det. Nå, litt over ett år fra jeg begynte med medisin og ett halvt år etter at jeg begynte med lamictal har jeg det kjempegodt.

Håper du opplever samme bedringen som meg. :o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Du må nok være tålmodig og vente iallefall noen måneder før du kan se om du har effekt av den. Jeg regner med at legen som skrev ut medisinen også har tatt vekten din med i betraktning hvis det har betydning.

Håper du opplever lysere dager etterhvert.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

må legge til at man vanligvis vil oppleve en oppblomstring av angst og depresjon før man opplever bedring når man går på AD. Det er kanskje det du har opplevd og det pleier å gi seg etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei! Man starter uansett ikke på mer enn 10 mg i begynnelse.Senere kan man gå opp til 15 eller 20 mg, hvis det skulle være nødvendig(og i samråd med lege.Anbefaler deg å gå inn på felleskatalogen.Der får du vite hvor lang tid det tar før det virker mot henholdsvis angst eller depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har noe løft i stemningsleiet ditt etter to-tre uker, bør legen din vurdere om du bør trappe opp til 15-20 mg. Du kan oppleve en forsterkning av angsten nå i begynnelsen. Dette med svettingen er typiske bivirkninger, og vil avta igjen når kroppen din har vendt seg til preparatet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...