Gå til innhold

Atter en negerdiskusjon, del 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

"«Neger/negro» har også forbindelse til det latinske ordet necro (død)."

Den setter jeg spørsmålstegn ved. Hvilke andre "forbindelser" er det mellom ordene "niger" og "necro" enn det at begge har bokstavene "n", "e" og "r" ?

At noen setter ting i forbindelse med hverandre fordi de har visse likheter (om enn tilfeldige) er ikke det samme som at de to tingene faktisk har noen forbindelse.

"........................."

Akkurat den stusset jeg litt på også- men tenkte at kanskje det bare var jeg som var en smule blond.

Og at jungel var diskriminerende? Hvorfor det? Blir trærne lei seg- og hvis ikke, hvorfor blir menneskene det?

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• Prozak

12

• Sør

11

• petter smart

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Unik på hvilken måte? Det er relativt få svarte mennesker i Norge. Å påstå at de har noen "makt" (slik at de kan utøve diskriminering) er temmelig søkt. Derimot kan det store (hvite) flertallet meget lett lage livet til et helvete for et lite mindretall.

Med vennlig hilsen

Det er ikke så mange heilnorske på Grünerløkka da. Jeg tror faktisk i aldersgruppa under 20 er det svært få. I min alder er vi nok i flertall.

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg trodde at han var helten din? Dere har visst mye felles...

Du besvarte ikke spørsmålet.

Skrevet

Det er ikke så mange heilnorske på Grünerløkka da. Jeg tror faktisk i aldersgruppa under 20 er det svært få. I min alder er vi nok i flertall.

Jo, men folk lever jo utenfor Løkka også da! ;-)

Poenget er dog at det vitterlig finnes en god del mennesker som diskriminerer svart. Derfor er det kanskje ikke så diplomatisk å bruke samme type vokabular som de bruker?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du besvarte ikke spørsmålet.

Nei, ettersom det bare var vrøvl. Som vanlig.

Skrevet

Jo, men folk lever jo utenfor Løkka også da! ;-)

Poenget er dog at det vitterlig finnes en god del mennesker som diskriminerer svart. Derfor er det kanskje ikke så diplomatisk å bruke samme type vokabular som de bruker?

Med vennlig hilsen

Men det er en annen verden for meg. Og det er en verden jeg ikke kjenner. Der jeg bodde før var det ikke mennesker med annen hudfarge, før der igjen var det jeg som var utlendingen og når jeg vokste opp var det ikke utlendinger i norge.

Skrevet

Akkurat den stusset jeg litt på også- men tenkte at kanskje det bare var jeg som var en smule blond.

Og at jungel var diskriminerende? Hvorfor det? Blir trærne lei seg- og hvis ikke, hvorfor blir menneskene det?

Det er nå engang slik at hvis man går inn for å analysere ting fullstendig i filler, så kan man finne sammenhenger og årsaker til omtrent alt. Men det eneste som kreves for å skille det verste tullet fra det som evt. er nyttig er litt sunn fornuft.

"..........................."

Gjest bebba
Skrevet

Jungel er ikke direkte diskriminerende, men ikke akkurat ord som oser av respekt heller.

Gjest bebba
Skrevet

Jungel er faktisk nedsettende!

Mulatt også! Det lurer jeg på om mulattene selv er klar over...

Høvding er også nedsettende.

Hvorfor er ikke "svart" nedsettende? Det finnes da ikke svarte mennesker, for ikke å snakke om at ordet "svart" ofte assosieres med noe kjipt.

F.eks. jeg har en helsvart dag.

Kan noen forklare meg det?

Mulatt er et meget nedsettende ord, og det er de selv klar over. Det er på linje med neger.

Svart er ikke riktig å si etter min språkfølelse, og det kommer av at jeg sier ikke Blacks på engelsk.

Gjest Morsk
Skrevet

Jungel er ikke direkte diskriminerende, men ikke akkurat ord som oser av respekt heller.

Jungel er hindi og betyr kort og godt skog.

Av respekt for indierne burde du ikke skrive slik tull.

Gjest bebba
Skrevet

Jeg har ei venninne som pleier å si at alle nordmenn er nisser og at vi har trukket nisselua godt nedover hodet. Jeg har alltid ledd og har ikke tenkt på at det er diskriminerende.

Er denne venninnen norsk selv?

Gjest bebba
Skrevet

Av respekt for indere burde du skrive det korrekt i hvert fall.

Jungeltelegraf er ikke et ord som oser av respekt eller???????????? eller kanskje det var hindi, jeg får spørre vennen min som er hindu.

Gjest Morsk
Skrevet

Av respekt for indere burde du skrive det korrekt i hvert fall.

Jungeltelegraf er ikke et ord som oser av respekt eller???????????? eller kanskje det var hindi, jeg får spørre vennen min som er hindu.

Du er jo pokker mer nuts enn Sør.

Gjest bebba
Skrevet

For øvrig så burde du også vise respekt for de som er herinne og ikke er født og oppvokst i Norge. Svaret ditt er direkte diskriminerende for oss utlendinge :o)

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Mulatt er et meget nedsettende ord, og det er de selv klar over. Det er på linje med neger.

Svart er ikke riktig å si etter min språkfølelse, og det kommer av at jeg sier ikke Blacks på engelsk.

Black people, eller the blacks er veldig vanlig i det engelske språket og det er ikke nedsettende..

Gjest bebba
Skrevet

Du er jo pokker mer nuts enn Sør.

Var dette et kompliment?????????

Gjest bebba
Skrevet

Black people, eller the blacks er veldig vanlig i det engelske språket og det er ikke nedsettende..

Det er veldig vanlig ja, men er på vei ut fordi at det er blitt nedsettende.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Det er veldig vanlig ja, men er på vei ut fordi at det er blitt nedsettende.

Kan ikke skjønne at det er på veg ut. Jeg leser en del amerikanske historiebøker og det blir referert til blacks.

Skrevet

Ikke oser av respekt? Hva_betyr_ jungel da da? Som morsk her skriver, ville jeg tro at det bare er et annet ord for regnskog...

Men nå er av typen som ikke gidder å bli fornærma selvom noen skulle kalle meg guling, eller toyotaen for en riskoker heller da....

Gjest Morsk
Skrevet

Var dette et kompliment?????????

Antagelig for deg.

I øvrig betyr jungeltelegraf at et budskap går muntlig fra person til person uten bruk av skrevne eller elektroniske hjelpemidler....og absolutt intet annet.

Hvordan det i det hele tatt er mulig å skrive slik tull som du gjør er en gåte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...